Przejdź do treści
Dolina Lotnicza Krajowym Klastrem Kluczowym (fot. dolinalotnicza.pl)
Źródło artykułu

Koronawirus podcina skrzydła Dolinie Lotniczej

Po kilkumiesięcznym okresie spadku zamówień i zamrażania lotniczego biznesu nikt w podkarpackim klastrze nie ma złudzeń, że ożywienie nadejdzie szybko.

Pierwsze zagraniczne rejsy z lotniska w podrzeszowskiej Jasionce przyniosły pewną nadzieję – ale w całej Dolinie Lotniczej wciąż dominuje niepewność. Rzeszowskie awiacyjne zagłębie od 17 lat niezmiennie przyzwyczajało analityków gospodarczych do imponującego tempa rozwoju i ciągłego technologicznego przyspieszania. Koronawirus brutalnie sprowadził w tym roku wszystkich twórców lotniczego sukcesu na ziemię.

W roku powstania (2003) stowarzyszenie Dolina Lotnicza startowało, licząc 18 firm dających roczne przychody nieprzekraczające 250 mln dol.

W zeszłym roku klaster chwalił się przychodami grubo powyżej 2 mld dol. i solidną bazą ponad 100 nowoczesnych, specjalistycznych zakładów wspieranych placówkami badawczo-rozwojowymi i rzeszą rodzimych poddostawców.

Atak koronawirusa i globalne zamrożenie transportu lotniczego były potężnym ciosem w awiacyjny biznes i zachwiały optymizmem technologicznego Podkarpacia.

Andrzej Rybka, dyrektor stowarzyszenia Dolina Lotnicza ocenił, że "ostatnie miesiące skrzydlate spółki spędziły na zaciągniętym hamulcu, radykalnie zwalniając obroty i bezskutecznie wypatrując oznak ożywienia w awiacyjnej branży".

Cały artykuł czytaj na stronie www.rp.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony