Przejdź do treści
Źródło artykułu

Grudniowe i roczne wyniki Portu Lotniczego Kraków

W grudniu z usług krakowskiego lotniska skorzystało 76 469 pasażerów, czyli o  89% mniej w stosunku do grudnia 2019 roku. Łącznie od początku 2020 roku obsłużono 2 592 972 pasażerów, czyli o 5,818 mln mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

„W latach ubiegłych grudzień i początek stycznia należały do najradośniejszych miesięcy w Kraków Airport. Terminal  lotniska tętnił życiem. Pięknie przystrojone choinki, rozbrzmiewające w różnych językach kolędy, harcerze oferujący świąteczne ozdoby – to wszystko sprawiało, że odczuwaliśmy niezwykłą atmosferę Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku” – powiedział Radosław Włoszek, Prezes Zarządu Kraków Airport.

„W tym roku atmosfera była nieco inna – puste przestrzenie lotniska, zmniejszony ruch pasażerski jasno ukazywały problemy, z jakimi mierzy się branża lotnicza i turystyczna w czasie pandemii. Ostatnie tygodnie przyniosły jednak nadzieję, że szczepionka  odwróci bieg historii i zakończy walkę z COVID-19, a pasażerowie chętnie powrócą do Krakowa I Małopolski” – dodał Radosław Włoszek.

Port Lotniczy Kraków od 18 grudnia posiada nowe, bezpośrednie połączenie z Luksemburgiem. Uruchomiła je luksemburska linia Luxair. Loty na tej trasie będą się odbywać dwa razy w tygodniu - w poniedziałki i piątki.

Krakowskie lotnisko pod koniec roku ogłosiło postępowanie przetargowe na budowę nowego terminala cargo. Inwestycja uwzględniać ma budowę terminala cargo w nowej lokalizacji. Większy i nowocześniejszy terminal pozwoli spełnić wymagania ruchu cargo oraz umożliwi przeniesienie ruchu samochodów ciężarowych z bezpośredniego otoczenia terminala pasażerskiego oraz wewnętrznego układu komunikacyjnego. Budowa powinna rozpocząć się w połowie 2021 r., zakończenie planowane jest na koniec 2022 r.

Port Lotniczy Kraków przypomina, że nadal obowiązują zasady sanitarne w podróży lotniczej (dystans 1,5 m, obowiązek zakrywania ust i nosa, pomiar temperatury, maseczka na pokładzie) jak również obowiązują karty lokalizacyjne pasażerów. W dalszym ciągu gastronomia podlega rygorom związanym z funkcjonowaniem tylko w formule „na wynos”.

Wprowadzona została również kwarantanna dla osób przekraczających granicę transportem zorganizowanym, w tym również statkiem powietrznym. Kwarantanna trwa 10 dni liczonych od dnia następnego od daty przylotu. Obowiązkowi kwarantanny nie podlegają osoby, które zakończyły hospitalizację, odbywanie izolacji lub izolacji w warunkach domowych, z powodu stwierdzenia zakażenia wirusem SARS-CoV-2, a także osoby zaszczepione przeciwko COVID-19.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony