Breeze Airways zamówiły kolejne samoloty A220 i zapowiedziały przejście tylko na ten typ
Linie Breeze Airways ujawniły zamówienie 10 dodatkowych samolotów A220-300, zwiększające całkowite zamówienie amerykańskiego przewoźnika na ten typ maszyn do 90 odrzutowców. Uczyni ono z Breeze trzeciego co do wielkości użytkownika A220.
„A220 pozwoli Breeze obsługiwać połączenia bezpośrednie na niedocenianych obecnie trasach w całych Stanach Zjednoczonych”, powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes ds. sprzedaży samolotów pasażerskich w Airbusie. „Nasz najnowszej generacji odrzutowiec oferuje rentowność operacyjną i komfort podróży, przy najniższym na świecie śladzie węglowym w kategorii małych wąskokadłubowców i niskim poziomie emitowanego hałasu. Dodatkowe zamówienie od Breeze mocno potwierdza wartość i możliwości tej maszyny”.
Oprócz zapewnienia komfortu pasażerom, samolot umożliwia liniom lotniczym zmniejszanie kosztów operacyjnych i wpływu na środowisko. Może pokonać bez międzylądowania dystans do 6700 kilometrów. Przy o 25% niższym zużyciu paliwa i emisji CO2 w przeliczeniu na jeden fotel pasażerski w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji, A220 jest jedynym samolotem zaprojektowanym specjalnie z myślą o przewozie 100–150 podróżnych. Łącząc najnowocześniejszą aerodynamikę, zaawansowane materiały i najnowszej generacji silniki GTF™ firmy Pratt & Whitney, gwarantuje o 50% niższy poziom hałasu w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji i o około 40% niższą emisję NOx względem standardów branżowych. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A220 może już latać będąc zasilanym mieszanką zawierającą do 50% zrównoważonego paliwa SAF. Airbus dąży do tego, aby do roku 2030 wszystkie jego samoloty komercyjne mogły latać przy użyciu 100% SAF.
Linie Breeze odebrały pierwszy Airbus A220 w grudniu 2021 r. i na koniec stycznia 2024 r. na terenie Stanów Zjednoczonych eksploatowały 20 takich maszyn. Przedstawiciele przewoźnika ogłosili również, że przed końcem roku do obsługi połączeń pasażerskich zaczną korzystać z floty składającej się wyłącznie z A220.
Airbus dostarczył już ponad 300 A220 do 20 linii działających na pięciu kontynentach, w tym od niedawna także w rejonie Oceanii. Rosnąca popularność konstrukcji wynika z tego, że A220 jest maszyną zapewniającą użytkownikom optymalną elastyczność eksploatacji zarówno na trasach regionalnych, jak i długodystansowych. Do tej pory A220 przewiozły ponad 100 milionów pasażerów. Obsługują obecnie ponad 1350 tras między 400 portami na świecie. Według stanu na koniec stycznia br. około 30 klientów zamówiło ponad 900 egzemplarzy A220, co dowodzi wiodącej pozycji maszyny na rynku małych wąskokadłubowców.
Komentarze