Przejdź do treści
F-16 ląduje z użyciem systemu awaryjnego hamowania BAK w Łasku (fot. por. Marek Sobieraj)
Źródło artykułu

Awaryjne hamowanie na lotnisku w Łasku

Na lotnisku 32. Bazy Lotnictwa Taktycznego przeprowadzone zostało sprawdzenie prawidłowości działania zmodernizowanego systemu awaryjnego hamowania BAK.

System BAK (ang. Barrier Arresting Kit), to system zastosowany na drodze startowej 32 BLT służący do zapewnienia bezpiecznego zatrzymania statków powietrznych w przypadku wydłużonej fazy lądowania lub przerwanego startu. Głównym celem systemu BAK jest zapobieganie potencjalnym wypadkom i awariom podczas lądowania samolotów.

W sytuacji, gdy samolot nie jest w stanie zatrzymać się na pasie startowym następuje aktywacja systemu awaryjnego hamowania. Po wysunięciu się stalowej liny z rynny, hak zamocowany pod kadłubem samolotu napina ją i wyhamowuje statek powietrzny.

F-16 ląduje z użyciem systemu awaryjnego hamowania BAK w Łasku (fot. por. Marek Sobieraj)2
Przygotowanie systemu awaryjnego hamowania BAK w Łasku (fot. por. Marek Sobieraj)

System BAK jest niezwykle ważnym urządzeniem w zwiększaniu bezpieczeństwa operacji lotniczych. Po modernizacji system spełnia wymagania dla takich statków powietrznych jak F-35.

tekst i zdjęcia: por. Marek Sobieraj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony