Aplikacja mobilna Portu Lotniczego Kraków
Port Lotniczy Kraków opublikował lotniskową aplikację mobilną, w pełni zintegrowaną z systemem informacji lotniskowej. To nowoczesne rozwiązanie mobilne integruje również usługi związane z pasażerskim ruchem lotniczym w Porcie Lotniczym Kraków, publicznym transportem zbiorowym, a także wszelkimi dostępnymi na terenie krakowskiego lotniska udogodnieniami dla pasażerów. Bezpłatna, intuicyjna w obsłudze aplikacja przygotowana została dla użytkowników systemu Android i iOS w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej.
Podstawowe informacje
W aplikacji Kraków Airport można znaleźć m.in. interaktywny plan lotniska, system powiadamiania o zmianie statusu rejsu w czasie rzeczywistym czy lokalizator zaparkowanego na lotnisku samochodu. Pasażer – użytkownik aplikacji otrzymuje dostęp do większości usług i udogodnień oferowanych przez krakowskie lotnisko.
– Już ponad połowa użytkowników strony internetowej krakowskiego lotniska korzysta z urządzeń mobilnych. – powiedział Radosław Włoszek, p.o. Prezesa Zarządu Portu Lotniczego Kraków. – Szacujemy więc, że wkrótce znaczna część pasażerów preferujących urządzenia mobilne, będzie korzystać z naszej nowej aplikacji – dodał.
Strona główna i szczegółowa karta lotu (fot. krakowairport.pl)
Program lojalnościowy
Członkowie programu Kraków Airport Loyalty (KAL) mogą korzystać ze skanera kart lojalnościowych w aplikacji, przechowując je w pamięci swojego urządzenia mobilnego. Wystarczy przy pomocy aplikacji Kraków Airport wyświetlić na ekranie telefonu wprowadzoną kartę KAL i zeskanować ją w jednym ze skanerów kart lojalnościowych. Aplikacja pomoże też zlokalizować skanery na terenie lotniska. System akceptowany jest we wszystkich punktach usługowych, które przystąpiły do programu KAL, w tym w wybranych biurach podróży, sklepach, restauracjach, hotelach, a także w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie i Teatrze Łaźnia Nowa.
Główne funkcje aplikacji:
• aktualne rozkłady lotów: odloty/przyloty;
• tzw. karta lotu czyli pełna informacja dotycząca konkretnego lotu użytkownika;
• przybliżony czas oczekiwania w kolejce do punktów kontroli bezpieczeństwa;
• lista „Moje loty” z opcją przeglądania poprzednich lotów z/ do krakowskiego lotniska;
• bieżące powiadomienia o zmianach statusu lotu w formie komunikatów push;
• informacje dotyczące możliwości dojazdu na lotnisko różnymi środkami transportu;
• rozbudowany przewodnik po wszystkich usługach dla pasażerów m.in. restauracje, kawiarnie, sklepy, udogodnienia dla rodzin z dziećmi, procedury bagażowe itp.;
• interaktywny plan lotniska uwzględniający: terminal pasażerski, terminal VIP, a także wszystkie parkingi Portu Lotniczego Kraków, łącznie z funkcją wskazywania lokalizacji zaparkowanego wcześniej samochodu;
• skaner kart Kraków Airport Loyalty;
• klawisze szybkiego połączenia z Call Centre Portu Lotniczego Kraków, obsługą pasażerów niepełnosprawnych (PRM) oraz z Punktem medycznym;
• formularz ankiety umożliwiający przesłanie anonimowej opinii.
Komentarze