Przejdź do treści
Zawody Samolotowe - przykład opisanej mapy
Źródło artykułu

Warszawskie Zawody Nadchodzą!

Organizatorzy warszawskich zawodów nie próżnują! Specjalnie dla wszystkich fanów latania rajdowego oraz przyszłych uczestników, najnowsza wiadomość! Marek Masalski postanowił przygotować nas solidnie do nadchodzących konkurencji! A więc:

Zbliżają się XX Ogólnopolskie Warszawskie Zawody Samolotowe.

Będą rozgrywane wg regulaminu zawodów RAJDOWYCH. To właśnie w tej konkurencji, na ostatnich Mistrzostwach Świata polscy zawodnicy zdobyli wszystko co było możliwe do zdobycia:

  • złoto, srebro i brąz indywidualne,

  • złoto drużynowo.

Latanie nawigacyjne i rajdowe to świetna zabawa i doskonały trening, który przyda się Wam w codziennym lataniu.

Liczenie i kreślenie odbywa się w samolocie. Większość w czasie lotu. 

Nawigator musi dostarczyć pilotowi prawidłowo policzoną trasę. Inaczej polecą w tzw. kartofle. Pilot, poza lotem po trasie musi kontrolować czas aby wlecieć na PZ z dokładnością do 1 sekundy oraz szukać zdjęć i znaków, które naniesie na mapę. Zdjęcia i znaki są zlokalizowane po prawej i lewej stronie trasy więc do szukania przydaje się para oczu Nawigatora.

Zapraszamy do zabawy.

Aby ułatwić Wam przygotowanie się do udziału w konkurowaniu z Mistrzami (zapowiedzieli swój udział) proponuję poświęcić jeden wieczór, aby Pilot wspólnie z Nawigatorem (bardzo odpowiedzialna funkcja na pokładzie samolotu) odbyli trening przygotowania trasy.

W załączonych plikach znajdują się:

PLIK DO POBRANIA na stronie Polish Flying Team

„Pomoce Nawigacyjne” zawierające:

  •  ramka współrzędnych i kątomierz – wydruk na folii przezroczystej,

  • linijka KM i NM dla 1:200 000 – wydruk na papierze,

  • 5 minutówek dla mapy 1:200 000 – wydruki na papierze.

Linijki KM i NM należy nakleić na płycie pilśniowej formatu ok. A3.

Po wypakowaniu wydrukuj pliki pdf w skali 100% zgodnie z instrukcją.

Przygotuj cyrkiel.

„Materiały Treningowe” zawierające:

  • Instrukcję Trasy Treningowej,

  • Flight Plan trening,

  • Mapa wawa wsch trening czysta,

  • Mapa wawa wsch trening,

  • Mapa wawa wsch trening opisana.

Po wypakowaniu wydrukuj pliki pdf w skali 100% na papierze.

Zgodnie z instrukcją podaną w „Instrukcji Trasy Treningowej”, używając Pomocy Nawigacyjnych postaraj się wyznaczyć: SP, PZ-1 – PZ-10 oraz FP na „Mapie czystej”

Po wyznaczeniu i narysowaniu trasy sprawdź, korzystając z „Mapy treningowej” czy zrobiłeś to prawidłowo.

Przeanalizuj popełnione błędy.

Korzystając z „Flight Plan’u” i minutówek opisz trasę.

Jako wzorzec może posłużyć Ci mapa „Mapa opisana”.

Uwagi:

Przygotowana trasa jest trudna. Dodatkowo, aby zmieścić ją na formacie A4, na mapie jest ciasno.

W czasie zawodów będziecie mieli do dyspozycji min. 3  czyste mapy. Jedynymi elementami naniesionymi na nią będą:

linie południków i równoleżników (od nich mierzymy kursy),

łuki tras.

Dodatkowe informacje na stronie Aeroklubu Warszawskiego

Na zgłoszenia czekamy pod adresem:

zawody_samolotowe@aeroklub.waw.pl

Powodzenia i przyjemnej zabawy.

Marek Masalski, Aeroklub Warszawski oraz zawodysamolotowe.pl

PLAN DNIA 

07.10.2010r. (czwartek)
do godz.18.00. Zlot uczestników Zawodów,
14.00 ÷ 16.00 Trening lądowań (w uzgodnieniu z Organizatorem Zawodów),
16.00. -18.30. Rejestracja uczestników, zabezpieczenie samolotów,
19.00. – 21.00. Odprawa główna (trening kreślenia trasy nawigacyjnej) – sala wykładowa – hangar szybowcowy AW,
21.30. Przejazd do hotelu, zakwaterowanie (dotyczy Organizatorów i osób, które zarezerwowały nocleg).
 
08.10.2010r. (piatek)
07.00 - 07.30 Śniadanie dla sędziów, zawodników i organizatorów,
08.00 - 08.30 Odprawa sędziów, (kierowcy + 4 samochody),
08.00 - 09.00 Przygotowanie samolotów do konkurencji rajdowej,
09.15 - 09.30 Odprawa przedlotowa z pilotami,
09.30 - 09.45 Otwarcie Zawodów (lotnisko)
09.45 Początek wydawania zadań nawigacyjnych
10.30 Początek konkurencji nawigacyjnej - Oblot I grupy,
13.00 Początek konkurencji nawigacyjnej - Oblot II grupy,
14.30 Koniec konkurencji rajdowej,
16.00 Wyniki wstępne konkurencji nawigacyjnej,
16.30 Wyjaśnienia dotyczące konkurencji nawigacyjnej
14.30 - 17.00 Obiadokolacja.
 
09.10.2010r. (sobota)
07.00 - 07.30 Śniadanie dla sędziów, zawodników i organizatorów,
08.00 - 08.30 Odprawa sędziów, (kierowcy + 4 samochody),
08.00 - 09.00 Przygotowanie samolotów do konkurencji rajdowej,
09.15 - 09.30 Odprawa przedlotowa z pilotami,
09.35 Początek wydawania zadań nawigacyjnych
10.00 Początek konkurencji nawigacyjnej - Oblot I grupy,
12.30 Początek konkurencji nawigacyjnej - Oblot II grupy,
14.00 Koniec konkurencji rajdowej,
16.00 Wyniki wstępne konkurencji nawigacyjnej,
16.30 Wyjaśnienia dotyczące konkurencji nawigacyjnej
14.30 - 17.00 Obiadokolacja.
 
10.10.2010r. (niedziela) - dzień rezerwowy tylko na konkurencję lądowań
07.00 - 07.30 Śniadanie dla sędziów, zawodników i organizatorów,
08.00 -09.00 Przygotowanie samolotów,
09.30 -10.00 Odprawa przedlotowa,
10.30 –13.00 Konkurencja lądowań (lądowanie normalne i lądowanie z nad bramki),
13.30 Wyniki wstępne lądowań (lotnisko),
14.00 Wyjaśnienia dotyczące konkurencji lądowań (lotnisko),
14.30 –15.30 Obiad i uroczyste zakończenie Zawodów,
16.00 –16.30 Rozloty do aeroklubów macierzystych.
 
Uwaga. Plan dnia może ulec zmianom. Informacja o zmianach będzie podawana na odprawach.

 Odwiedć koniecznie strone www.zawodysamolotowe.pl

 

 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony