Przejdź do treści
Polish Flying Team podczas przygotowań do 9. EFRC
Źródło artykułu

Druga konkurencja Rajdowych Mistrzostw Europy

Cały dzisiejszy dzień spędziliśmy na lotnisku, walcząc w powietrzu ze swoją słabością ostrości wzroku, poczucia czasu i określania odległości do linii zerowej lądowań. Jak to na wszystkich zawodach bywa - bez dostępu do telefonów, komputerów i internetu - ze względu na wymagania regulaminowe. Dopiero późnym wieczorem przyjechaliśmy prosto do hotelu, w którym stacjonuje jury, gdzie po godzinie 20.00 otrzymaliśmy wyniki wstępne z dnia dzisiejszego i oficjalne wyniki po protestach z wczorajszych zmagań. Z pięciu złożonych, uwzględniono tylko jeden - załodze Radomski /Lechowski.

Ostateczne wyniki po dzisiejszych trasach będą znane zapewne znów dnia następnego późnym wieczorem, jako że i dzisiaj oceny lądowań okazały się być mocno dyskusyjne i ponownie wpłynęły protesty do jury. Dotkliwą karę otrzymała załoga J.Darocha/Z.Chrząszcz. Sędziowie dopatrzyli się dotknięcia pasa lądowań ogonem, co skutkuje oceną abnormal i przyznaniem, dobrze już nam znanych, 150 punktów karnych. Obserwując tabelę wyników z dnia wczorajszego i wstępne dane z dzisiaj, trudno oprzeć się pokusie stwierdzenia, że zawody rajdowe przeistaczają się w konkurencję lądowań. Kary za ułamek sekundy „samowoli” samolotu podczas lądowania są niewspółmiernie wysokie w porównaniu do blisko dwugodzinnej walki w powietrzu o każdą sekundę i o każdy obiekt obserwacji.

Pozdrawiamy z Dubnicy i w miarę naszych możliwości czasowo – informacyjno – sprzętowo – internetowo – osobowych będziemy podawać dalsze informacje.

Poniżej zamieszczamy oficjalne wyniki z pierwszego dnia w klasie unlimited oraz advanced

 

Darek Lechowski

 

WYNIKI Z PIERWSZEJ KONKURENCJI 

ADVANCED

UNLIMITED

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony