Przejdź do treści
Źródło artykułu

Bądź gościem najlepszych pilotów LOT-u

Dzisiaj pod hasłem „Bądź Gościem naszych najlepszych pilotów" rusza pierwsza od ponad pięciu lat wizerunkowa kampania LOT, dzięki której przewoźnik chce dotrzeć do klientów w Polsce i za granicą. Bazuje ona na idei polskiej gościnności, z której Polacy słyną na świecie

Pasażer to dla LOT-u Gość, który w czasie podróży powinien czuć się jak w domu. LOT chce uczynić z polskiej gościnności swój znak rozpoznawczy, a co za tym idzie stać się najbardziej gościnną linią lotniczą w regionie. „Zapraszamy na pokłady naszych nowoczesnych, komfortowych samolotów. Dla Pasażerów przygotowujemy wszystko co najlepsze. Za przebieg lotu i bezpieczeństwo odpowiadają nasi piloci: najlepsi na rynku, należący do czołówki światowego lotnictwa, często mistrzowie w wielu dziedzinach sportów lotniczych" – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej w LOT.

Takie są założenia kampanii wizerunkowej LOT-u, która od dzisiaj będzie prowadzona w mediach tradycyjnych, w internecie i w social mediach. Pierwszy spot został przygotowany w dwóch wersjach: 45- i 30-sekundowej. Jego reżyserem jest Maciej Kowalczuk, muzykę skomponował Radzimir Dębski. Autorem pomysłu kreatywnego i producentem jest pracująca dla LOT-u agencja Grey, z kolei za zakup mediów odpowiada należąca do Havas Media Group firma Fullsix.

W ofercie LOT-u znajdują się już 73 własne połączenia, a do tego ponad 50 kierunków oferowanych w formule code-share, czyli we współpracy z innymi przewoźnikami. Od początku roku LOT ogłosił uruchomienie 19 tras, m.in. z Warszawy: do Los Angeles, Newark i Astany oraz z  Krakowa do Chicago. W ubiegłym roku przewoźnik uruchomił 23 połączenia (wśród nich Tokio i Seul), zostając najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie.

W ciągu trzech kwartałów tego roku LOT zwiększył oferowanie o prawie jedną czwartą. W tym samym czasie przewozy pasażerskie urosły o 30 proc. W tym roku LOT planuje przewieźć ponad 6,5 mln pasażerów, czyli o ponad milion więcej niż w 2016 r. Do 2020 r. polski przewoźnik zakłada pokonanie bariery 10 mln pasażerów rocznie.

Trwa rozbudowa floty. W listopadzie br. przyleci pierwszy z sześciu zamówionych przez LOT nowych wąskokadłubowych Boeingów 737 MAX 8, które dołączą do dotychczasowych maszyn z tego segmentu: m.in. czterech B737 800 NG pozyskanych w tym roku. Na lata 2018-2019 LOT przewiduje dostawy czterech nowych szerokokadłubowych samolotów B787-9 Dreamliner. Do 2020 r. flota Dreamlinerów LOT-u ma urosnąć z ośmiu do 16 sztuk.

Na koniec tego roku zysk spółki na działalności podstawowej wyniesie co najmniej 260 mln zł. LOT funkcjonuje dziś bez zewnętrznych dopłat ze strony państwowego właściciela. Założenia strategii na lata 2016-2020 są takie, że w tym czasie LOT stanie się firmą ponad dwa razy większą i trwale rentowną.

„Znajdujemy się w momencie zwrotnym w historii firmy. Od etapu restrukturyzacji i programu kompensacyjnego, który wymusił redukcję siatki połączeń w latach 2013-2015, LOT przeszedł do rentownego wzrostu. Od okresu „być albo nie być" doszliśmy do etapu „jak szybko i mądrze się dalej rozwijać". Przez miniony trudny czas nasi Pasażerowie byli z nami, za co bardzo dziękujemy. To dzięki Wam od 2016 r. LOT rozwija się szybko i z dobrymi perspektywami na przyszłość" – mówi Adrian Kubicki z LOT.

Jak tłumaczy, LOT posiada atrakcyjną dla Pasażerów siatkę połączeń, nowoczesną flotę i korzysta z centralnie położonych lotnisk. Teraz chce też poinformować, że posiada starannie przygotowany produkt pokładowy. Stale pracuje też nad dopracowywaniem oferty, która ma odpowiadać na potrzeby klientów.

W pierwszym etapie kampanii przewoźnik planuje skoncentrować się na zdobywaniu serc kolejnych pasażerów z Polski, a w drugim – skupić się na rynkach zagranicznych. Dzięki temu przedsięwzięciu LOT chce dotrzeć do szerokiego grona klientów, pokazując im, co ma najlepszego do zaoferowania i co się u niego na korzyść zmieniło.

„LOT chce jako marka komunikować się z obecnymi i przyszłymi pasażerami, pokazując swój konsekwentnie udoskonalany produkt i atrakcyjną usługę. Pasażer powinien mieć świadomość, że powierza swoją podróż w ręce doświadczonych i profesjonalnych osób. Kiedy wszyscy w podróży czują się dobrze, można doświadczać magii latania. O tym jest właśnie nasz spot" – tłumaczy Kubicki.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony