Przejdź do treści
Przegląd Lotniczy 05/2015
Źródło artykułu

Majowy Przegląd Lotniczy już w sprzedaży

Majowy Przegląd Lotniczy już w e-kiosku oraz w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych, a w nim m.in.:

Bristell RG - szybkość i wygoda
Czy zauważyliście, jak często wśród opinii o samolotach - zwłaszcza ultralekkich - pojawiają się stwierdzenia "szybki, ale ciasny" albo "wygodny, ale wolno lata"? Tym razem mamy przyjemność przedstawić na łamach PLAR maszynę łączącą dwie zalety: szybkość i komfort podróżowania. To wyposażona w chowane podwozie wersja udanej konstrukcji Milana Bristeli - Bristell RG.

Szybciej wyżej... i oszczędniej
Coroczne targi AERO w niemieckim Friedrichshafen to barometr kondycji europejskiej branży general aviation. W tym roku na imprezie odnotowano rekordową liczbę zarówno wystawców, jak i gości, wystawa obfitowała też w liczne premiery i zapowiedzi nowych konstrukcji. W majowym Przeglądzie owe nowości i trendy przedstawia Marcin Wiśniewski.

Ustabilizowane podejście
Czy wiecie, co jest przyczyną większości wypadków podczas lądowania? Statystyki mówią jednoznacznie: to brak stabilizacji podczas podejścia! W najnowszym numerze PLAR instruktor samolotowy Wiesław Jedynak udowadnia, że ocena stabilności podejścia jest jedną z kluczowych umiejętności również dla pilota general aviation i przypomina najważniejsze zasady wykonania ustabilizowanego podejścia.

Turboholówka
Słowacki Eurofox to konstrukcja znana czytelnikom PLAR. W majowym Przeglądzie Dave Unwin opisuje najnowszą wersję samolotu z turbodoładowanym Rotaxem 914, która znakomicie sprawdza się jako maszyna mogąca holować nawet ciężkie szybowce nie mniej skutecznie, niż stworzony do specjalnie w tym celu Robin Remorquer - a przy tym o wiele taniej.

Służba alarmowa - fazy zagrożenia (2)
Magdalena Rekść-Kopyłowicz - Informator FIS Gdańsk - przedstawia zasady działania służby alarmowej i przypomina warunki, które muszą być spełnione, by mogła ona szybko udzielić lotnikom skutecznej pomocy.

Szkoda u osób trzecich
Na początku sezonu warto przypomnieć o odpowiedzialności karnej i cywilnej pilota po wyrządzeniu szkód lotniczych. Artykuł przygotował radca prawny - Paweł Szarama. Prawo a drony, podstawowe informacje o prawnej regulacji lotnictwa bezzałogowego Kto i gdzie może pilotować bezzałogowca? Prawo zaczyna nadążać za nową rzeczywistością lotniczą. Jakub Sznajder, pilot bezzałogowych statków powietrznych i radca prawny wyjaśnia przepisy dotyczące dronów.

Trzy kraksy - analiza wypadku
Michał Setlak opisuje trzy wypadki wiatrakowców. W rozpoczętym sezonie po przesiadce na wiatrakowiec warto pamiętać o specyfice pilotażu tych maszyn.

Ze Słońcem wokół Ziemi
W marcu w lot dookoła świata wystartował Solar Impulse 2 - latający bez kropli paliwa samolot, który nie tylko lotnictwu daje nadzieję na nowe sposoby zasilania.

Kokpitowy tweet
O tym się nie mówi, ale my piszemy, jakie słowne "żarciki" zdarzają się w kokpitach samolotów liniowych.

Przy pełnych trybunach
Dwa miesiące przed Śmigłowcowymi Mistrzostwami Świata w Przylepie przypominamy mistrzostwa rozgrywane w Piotrkowie Trybunalskim w 1981 roku. Przywracamy czar i radość z tamtych dni.

Tercel z Jaktorowa
Dwusetny egzemplarz wiatrakowca wyprodukowanego w fabryce w Jaktorowie stał się pretekstem do zaprezentowania Tercela - unowocześnionej maszyny, która ma sprostać nawet wyszukanym wymaganiom.

A oprócz tego lotnicze aktualności z kraju i ze świata, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego o umiejętności wykonywania checklisty i jej ograniczeniach i felieton Piotra Długiewicza o blaskach i cieniach współpracy z kontrolerami ruchu lotniczego.

Zapraszamy do lektury
Redakcja PLAR

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony