Przejdź do treści
Źródło artykułu

VI wrześniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 1221/17 (I, 16.06.2017 r., Port lotniczy Palermo (LICJ)). Dotyczy: Niesprawności zewnętrznego lewego czujnika położenia klap (OUTBOARD PROXIMITY SENSOR) w samolocie Boeing 737-800. Raport końcowy 1221/17

• 1278/17 (I, 20.06.2017 r., Głogów). Dotyczy: Usterki dajnika obrotów wirnika nośnego w śmigłowcu EC 135 P2+. Informacja o zdarzeniu 1278/17

• 1342/17 (I, 25.06.2017 r., EPDE). Dotyczy: Błędu pilota szybowca SZD-50-3 Puchacz polegającego na nieprawidłowym użyciu hamulców aerodynamicznych. Informacja o zdarzeniu 1342/17

• 1556/17 (I, 16.07.2017 r., EPKI). Dotyczy: Wkołowania samolotu Evektor SportStar RTC w nierówność terenową niewidoczną z kabiny. Wpadnięcia przedniego podwozia w zagłębienie w wyniku czego doszło do zetknięcia się łopat pracującego śmigła z nawierzchnią i ich uszkodzenia. Informacja o zdarzeniu 1556/17

• 1601/17 (I, 15.07.2017 r., EPLS). Dotyczy: Nieprawidłowej sylwetki ucznia skoczka podczas oddzielenia się od samolotu i otwierania spadochronu Voyager 280. Informacja o zdarzeniu 1601/17

• 1755/17 (I, 22.07.2017 r., EPNC). Dotyczy: Otwarcie spadochronu zapasowego przez ucznia skoczka po prawidłowym napełnieniu się czaszy spadochronu Navigator 260. Informacja o zdarzeniu 1755/17

• 1756/17 (I, 22.07.2017 r., EPPT). Dotyczy: Stwierdzenia przez skoczka po napełnieniu sie czaszy spadochronu Navigator 240 węzła samozaciskowego na linkach uniemożliwiającego zjechanie slajdera. Informacja o zdarzeniu 1756/17

• 1860/17 (I, 29.07.2017 r., EPPT). Dotyczy: Stwierdzenia przez skoczka po napełnieniu sie czaszy spadochronu Navigator 220 skręcenia linek i lekkiego obrotu, który po ich rozkręceniu nie ustawał. Informacja o zdarzeniu 1860/17

• 2119/17 (W, 13.08.2017 r., EPPT). Dotyczy: Zaciągnięcia linek sterowniczych spadochronu Navigator 280 zbyt wysoko (około 10-15 m) i niesymetrycznie co spowodowało lądowanie ze zwiększoną prędkością pionowego opadania na rozstawione nogi z lekkim ześlizgiem na prawą stronę. Informacja o zdarzeniu 2119/17

• 2132/17 (I, 15.08.2017 r., EPWS). Dotyczy: Przyziemienia szybowca SZD-51-1 Junior bez wytrzymania na zbyt dużej prędkości. Informacja o zdarzeniu 2132/17

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony