Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wrześniowe i październikowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 2609/18 (W, 17.08.2018 r., Lotnisko Zator/Gierałtowiczki). Dotyczy: Utraty kierunku podczas startu paralotnią Tequila 3 L za wyciągarką co doprowadziło do zerwania liny holowniczej na skutek zaczepienia o krzaki i wyhamowania prędkości lotu. Informacja o zdarzeniu 2609/18

• 2868/18 (I, 31.08.2018 r., EPNC). Dotyczy: Wystąpienia zjawiska „twista” po otwarciu spadochronu Crossfire2 99. Informacja o zdarzeniu 2868/18

• 2863/18 (I, 01.09.2018 r., EPPT). Dotyczy: Skręcenia linek czaszy głównej (twist) w czasie otwierania spadochronu Pilot 188. Informacja o zdarzeniu 2863/18

• 2869/18 (I, 02.09.2018 r., EPNC). Dotyczy: Wystąpienia zjawiska „twista” po otwarciu spadochronu Crossfire2 99. Informacja o zdarzeniu 2869/18

• 2903/18 (W, 01.09.2018 r., EPBY). Dotyczy: Błędu przy lądowaniu ze spadochronem Mars 260 polegającego na: nie utrzymaniu kierunku do lądowania; podpieraniu się w obrocie na uchwycie sterującym w kierunku obrotu; nie wykonaniu kontrowania w przeciwnym kierunku do obrotu; lądowaniu na jedną nogę. Informacja o zdarzeniu 2903/18

• 2911/18 (W, 03.09.2018 r., EPNC). Dotyczy: Nie zastosowanie się pasażerki do zaleceń instruktora w trakcie skoku oraz zasad lądowania przekazanych i przetrenowanych na treningu poprzedzającym wykonanie skoku ze spadochronem SigmaII 370. Informacja o zdarzeniu 2911/18

• 2935/18 (I, 01.09.2018 r., Lotnisko Cambrai-Niergnies, Francja (LFYG)). Dotyczy: Błędu pilota polegającego na zbyt intensywnym użyciu hamulców kół podwozia samolotu An-2TD. Raport końcowy 2935/18

• 3201/18 (W, 21.09.2018 r., EPNC). Dotyczy: Naruszenia przepisów przez kierującego lotami oraz pilota wykonującego zrzuty skoczków. Informacja o zdarzeniu 3201/18

• 3197/18 (W, 19.09.2018 r., EPWS). Dotyczy: Lądowania na rozstawione nogi bez zahamowania spadochronu Falcon-300 przy ziemi. Informacja o zdarzeniu 3197/18

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony