Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 419/20 (PI, 07.02.2020 r., EPMX). Dotyczy: Utraty kierunku podczas dobiegu samolotu ultralekkiego CTLS spowodowanej nieumiejętnym posługiwaniem się hamulcem podwozia głównego. Dobieg samolotu zakończył się w młodym sadzie. Raport końcowy 419/20

• 1112/19 (W, 06.04.2019 r., Łódź). Dotyczy: Znalezienia zwłok paralotniarza na terenie nieczynnego wyrobiska. Komisja dokonała oględzin paralotni zabezpieczonej przez policję. Oględziny nie wykazały uszkodzeń skrzydła paralotni. W trakcie oględzin stwierdzono, że linki skrzydła paralotni zostały odcięte od uprzęży i brak było uchwytów i linek sterówek, które były zabrane z miejsca zdarzenia wraz ze zwłokami pilota i zaginęły w szpitalu. Raport końcowy 1112/19

• 2333/19 (W, 22.06.2019 r., EPGD). Dotyczy: Złej oceny wysokości podczas lądowania i niewłaściwego poprawiania błędów przy lądowaniu samolotem Cessna 182T. Raport końcowy 2333/19

• 2412/18 (I, 21.07.2018 r., EPZR). Dotyczy: Stwierdzenia w trakcie wznoszenia przez pilota samolotu Jak12M, który holował szybowiec, nierównej pracy silnika (wahania o około 200 obr/min). Uchwała 2412/18

• 2433/19 (PI, 25.06.2019 r., EPBC). Dotyczy: Nieprzestrzegania zasad ruchu lotniczego w ATZ lotniska Warszawa-Babice nieznanego samolotu  Cessna 172, który nie nawiązał łączności radiowejz Informacją Babice. Raport końcowy 2433/19

• 2729/19 (I, 11.07.2019 r., rejon lotniska EPCD). Dotyczy: Przerwania pracy silnika samolotu AT-3 R-100 podczas wznoszenia. Przyczyną zdarzenia było: rozbieżność w synchronizacji gaźników, niedokładna kalibracja świec zapłonowych oraz zakłócenie  przepływu paliwa w wyniku chwilowego uruchomienia elektrycznej pompy paliwa. Uchwała 2729/19

• 3400/19 (W, 07.08.2019 r., Galiny k. Bartoszyce). Dotyczy: Niezamierzonego startu motopalotnią SHAWT 28. Utraty kontroli nad motoparalotnią po starcie. Raport końcowy 3400/19

• 5169/19 (PI, 07.11.2019 r., EPLB). Dotyczy: Mylnej interpretacj przez ucznia-pilota samolotu Cessna 152 polecenia ATC lotniska Lublin EPLB. Raport końcowy 5169/19

• 5725/19 (W, 21.12.2019 r., Wzgórza Dylewskie koło Ostródy). Dotyczy: Wykonując lotnad terenem zalesionym pilot śmigłowca Robinson R22 zderzył się z koronami drzew. Uchwała 5725/19

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony