Przejdź do treści

Krótka relacja ze zlotu w Turbi 2011

Jak zwykle na tego typu imprezach w Turbi zawiodła pogoda. Mimo to, w sobotę, niebo nieco przetarło się i przestało padać. Oprócz zlotu lotniczego, organizatorzy zorganizowali na imprezie zlot ciężarówek oraz wystawę starych samochodów oraz maszyn budowlanych HSW (Huta Stalowa Wola) oraz Centrum Produkcji Wojskowej w Stalowej Woli. Połączenie może to wydawać się dziwne a nawet szalone, ale przy tej pogodzie, były to jedne z nielicznych atrakcji, gdyż odbyło się niewiele lotów. Ale moja relacja nie będzie dotyczyć ciężarówek, lecz kilku osób, które odwiedziły imprezę. Zapraszam do krótkiej relacji z prezentacji napędów Kajana, Pawła Kunysza i Karola Moskwy, którzy przywieźli ze sobą swoje konstrukcje.

Silnik Moster(?) w wydaniu Pawła Kunysza
O konstrukcji Pawła już pisałem (www.paramotor.com.pl). Tym razem można było przetestować napęd na ziemi. Niesamowite wrażenie. Jak bym gdzieś już widział ten silnik Sprzęt bardzo lekko odpalił. Jeszcze nie ma rezonansu, gdyż jest on w przygotowaniu. Jak tylko będzie dopracowany, natychmiast muszę go wypróbować w locie!

Napęd z radialnym silnikiem Konig Karola Moskwy

Napęd z radialnym lotniczym silnikiem, który waży mniej niż Solo. Trudno jest uwierzyć, ale to prawda. Wyposażony w niewielkie śmigło 110cm osadzone bezpośrednio na wale. Dzięki silnikowi o ogromnej jak na PPG pojemności (430ccm), moc wynika z pojemności a nie z rezonansu. Przy czym jak pięknie pracuje. Posłuchajcie na filmie.

(...)

Leszek Klich

Czytaj całość na stronie paramotor.com.pl
FacebookTwitterWykop

Nasze strony