Przejdź do treści
Marcin Opaliński, Prezes Zarządu LS Airport Services i LS Technics czyta dzieciom (fot. LS Airport Services)
Źródło artykułu

Z Kicią Kocią i Mądrą Myszą na lotnisku, czyli Pracownicy LS czytają dzieciom

Nie od dziś wiadomo, że największe pasje, hobby i zainteresowania rodzą się w czasie, kiedy jesteśmy najmłodsi. Bardzo często zostają one z nami na całe życie wpływając na wiele podejmowanych przez nas decyzji. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Marcin Opaliński, Prezes Zarządu LS Airport Services i LS Technics, pomysłodawca wydania lotniczych wersji przygód Kici Koci i Mądrej Myszy – bohaterów uwielbianych przez najmłodszych czytelników.

Dostępne od kilku tygodni w sprzedaży książki „Kicia Kocia na Lotnisku", „Kicia Kocia, gdzie jest moja walizka" oraz „Mądra Mysz: Mam przyjaciela, który obsługuje samoloty" stały się bestsellerami w sieciach sprzedaży, takich jak Empik i Merlin. Z pewnością kolejna pozycja przygotowana w ramach serii: „Mądra Mysz: Mam przyjaciela mechanika lotniczego", czekająca aktualnie na oficjalną premierę, podzieli sukces poprzednich książeczek.

W inicjatywę przybliżania lotniskowej rzeczywistości z dużym zaangażowaniem włączyli się pracownicy LS Airport Services oraz LS Technics na czele z Prezesem Opalińskim, który zaprosił ich do uczestnictwa w akcji "LS czyta dzieciom" polegającej na organizacji spotkań w przedszkolach i szkołach podstawowych, do których uczęszczają ich pociechy. Trzeba przyznać, że widok Prezesa Spółek siedzącego w kręgu przedszkolaków, opowiadającego im o lotniczych przygodach Kici Koci, czy pokazującego im jak działa samolot nie należy do codziennych. Dlatego postanowiliśmy skorzystać z okazji i zapytać Go o ideę i pomysł tego przedsięwzięcia.

"Jako LS Airport Services i LS Technics realizujemy szereg działań edukacyjnych skupiających się pod szyldem LS Academy. W ostatnim czasie postanowiłem rozszerzyć naszą aktywność o działania z zakresu preedukacji zawodowej. Muszę przyznać, że efekty i liczba pozytywnych opinii na temat realizowanych przez nas działań przerosła moje oczekiwania. Od początku zaangażowanie pracowników Grupy LS w akcję „Cała Polska Czyta Dzieciom" wydało mi się bardzo naturalne. Zaprosiliśmy ich do tego, aby w przedszkolach i szkołach, do których uczęszczają ich dzieci, organizowali spotkania, podczas których nie tylko czytają dzieciom książki, ale również rozmawiają z nimi, prezentują filmy czy bawią się pozwalając dzieciom przenieść się do lotniczego świata, poznawać go i rozumieć to, jak działa. Każde dziecko uczestniczące w spotkaniu otrzymuje ponadto książkę, którą zabiera do domu, aby wraz z rodzicami kontynuować lotnicze przygody" – opowiada Marcin Opaliński, Prezes Zarządu LS Airport Services i LS Technics, pomysłodawca akcji przybliżania lotniczego świata najmłodszym.


Marcin Opaliński pokazuje dzieciom jak działa samolot (fot. LS Airport Services)

Publikacje wydane dzięki inicjatywie LS Airport Services i LS Technics, we współpracy z Wydawnictwem Media Rodzina, od listopada 2019 roku podbijają serca najmłodszych czytelników. Świadczą o tym wysokie wyniki osiągane przez książki w rankingach najlepiej sprzedających się publikacji w dużych sieciach prowadzących dystrybucję książek (np. Empik czy Merlin), a książki zyskują tytuły kolejnych bestsellerów. Już wkrótce na półki trafi kolejna pozycja, przygotowana we współpracy z mechanikami lotniczymi z LS Technics "Mądra Mysz: Mam przyjaciela mechanika lotniczego". Okoliczność ich wydania – o czym wspominał powyżej Prezes Opaliński – posłużyła pracownikom obu firm, zajmujących się na co dzień obsługą naziemną i techniczną samolotów, jako okazja do podzielenia się doświadczeniami swojej pracy z najmłodszymi – tak powstała ogarniająca całą Polskę inicjatywa „LS czyta dzieciom".

"Spotkania z najmłodszymi organizują zarówno mechanicy lotniczy z LS Technics, jak i pracownicy zajmujący się na co dzień załadunkiem czy rozładunkiem bagaży, obsługą pasażerów czy realizują czynności administracyjne w LS Airport Services. Za nami blisko 100 takich spotkań, przed nami kolejne kilkadziesiąt, a każdego dnia zgłaszają się do nas kolejni pracownicy, którzy chcieliby dołączyć do inicjatywy „LS czyta dzieciom". Co ciekawe, otrzymujemy również zgłoszenia od osób, które pracują w innych firmach czy instytucjach związanych z lotnictwem. Oni także chcieliby dołączyć do naszej akcji popularyzacji lotnictwa wśród najmłodszych. Naturalnie, jesteśmy otwarci i zapraszamy do współpracy każdego – w końcu tworzymy wspólne, lotnicze środowisko pracy. Skoro na co dzień współpracujemy dla dobra lotnictwa, również wspólnie powinniśmy przybliżać je najmłodszym" – opowiada Sebastian Grochala, Manager ds. Komunikacji i Marketingu oraz Rzecznik Prasowy LS Airport Services oraz LS Technics.

Pytany o charakter i przebieg spotkań, rzecznik prasowy Spółek, który czytanie w jednym z warszawskich przedszkoli ma już za sobą, przybliża nadrzędny cel stojący za podejmowanymi przez Spółki działaniami: "Każde spotkanie jest inne, ponieważ wiele zależy od wieku dzieci, ale każde łączy możliwość obcowania z lotniskiem jako miejscem pracy. Chcemy, aby dzieci obok marzeń o byciu policjantem czy strażakiem mieli również marzenia związane z lotnictwem – na tym polega tzw. preedukacja zawodowa, którą jako pracodawca aktywnie i odpowiedzialnie realizujemy. Wydanie serii książek to dopiero początek działań, które zamierzamy realizować w tym zakresie. Cieszymy się, że nasza inicjatywa spotyka się z ogromnym zainteresowaniem zarówno naszych pracowników, którzy bardzo ochoczo organizują spotkania w przedszkolach i szkołach, jak i wśród przedstawicieli instytucji edukacyjnych. Jesteśmy przekonani, że tego typu inicjatywy zaprocentują w przyszłości większą świadomością dzieci, ale również rodziców, którzy będą w domach czytali dzieciom  lotniskowe przygody Kici Koci, czy wraz z serią Mądra Mysz poznają zadania realizowane przez niewidocznych na co dzień pracowników obsługi naziemnej czy technicznej LS Airport Services i LS Technics. Te realizacje, to również swoistego podziękowanie i docenienie roli każdego naszego pracownika, który odpowiadając za swoje codzienne zadania wpływa na bezpieczeństwo i komfort pasażerów, bagaży, przesyłek lotniczych i samolotów, które obsługujemy – to właśnie nasi pracownicy są bohaterami tych publikacji i cieszymy się, że dzięki tej inicjatywie mają okazję pochwalić się tym, gdzie pracują i jak odpowiedzialne zadania wykonują w swojej pracy" – podsumowuje z dumą Sebastian Grochala.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony