Lotnisko Chopina liderem wzrostu w Unii Europejskiej
W opublikowanym przez międzynarodowe stowarzyszenie europejskich lotnisk, ACI Europe komunikacie nt. ruchu lotniczego warszawski port pod względem wzrostu liczby obsłużonych pasażerów zajął trzecie miejsce w swojej grupie. Pod tym względem od początku roku Lotnisko Chopina znajduje się w ścisłej czołówce i jest jednocześnie najszybciej rozwijającym się lotniskiem w tej kategorii spośród lotnisk Unii Europejskiej.
W grupie lotnisk obsługujących 10-25 mln pasażerów, Lotnisko Chopina wyprzedziło m.in. praski port im. Václava Havla, a przed Warszawą znalazły się jedynie tureckie lotniska w Antalyi i Ankarze.
„Raport ACI Europe jest kolejnym przykładem potwierdzającym istotną rolę Lotniska Chopina w europejskiej sieci transportowej.” – mówi Hubert Wojciechowski, Dyrektor Biura Marketingu i PR „Portów Lotniczych”, które zarządzają warszawskim portem. „Potwierdza też słuszność decyzji o sprofilowaniu naszego lotniska jako portu węzłowego i przesiadkowego, co ma dodatkowo uruchomić jeszcze nieuwolniony potencjał, jaki niewątpliwie znajduje się w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Jednocześnie chcemy zagospodarować już istniejący ruch, który obecnie odbywa się przez inne lotniska regionu” – dodaje Wojciechowski.
Również w zestawieniu miesięcznym, za wrzesień 2017, stołeczne lotnisko zajęło trzecie miejsce w swojej klasie – jako jedyny port z Unii Europejskiej.
Zestawienie ACI Europe bierze pod uwagę wszystkie typy pasażerskich lotów cywilnych, zarówno te obsługiwane przez „tradycyjnych” przewoźników, operacje linii niskokosztowych czy rejsy czarterowe. Z podsumowania wynika, że dynamika wzrostu dla europejskiego ruchu lotniczego wyniosła 9%. Wzrost w Unii Europejskiej to zaledwie 7,4%, czyli ponad trzy razy mniej niż na Lotnisku Chopina w Warszawie. Głównym motorem napędzającym wzrost w Europie są lotniska krajów nienależących do Unii Europejskiej.
Lotnisko Chopina w Warszawie jako jedyny port w Polsce znajduje się w drugiej grupie lotnisk wg. podziału ACI. Do grupy pierwszej należą lotniska obsługujące ponad 25 milionów pasażerów rocznie. Grupa druga skupia lotniska obsługujące od 10 do 25 milionów pasażerów rocznie. Grupa trzecia to lotniska obsługujące od 5 do 10 milionów pasażerów rocznie, a czwarta – lotniska obsługujące poniżej 5 milionów pasażerów rocznie.
Komentarze