Przejdź do treści
Obsługa techniczna samolotu KLM w LOTAMS (fot. LOTAMS)
Źródło artykułu

LOTAMS przedłuża umowę z KLM Cityhopper

LOT Aircraft Maintenance Services Sp. z o.o. (LOTAMS) przedłuża umowę współpracy z najstarszą na świecie linią lotniczą – KLM Royal Dutch Airlines. Przedmiotem umowy jest obsługa techniczna regionalnej floty tego przewoźnika, KLM Cityhopper (KLC).

Współpraca z holenderską linią lotniczą rozpoczęła się w październiku 2015 roku. Pierwszym zleceniem były malowania siedmiu samolotów Embraer 190. Kolejne czynności obsługowe były wykonane na samolotach Embraer E170/E190. Przez ostatnie cztery lata współpracy pracownicy LOTAMS na flocie samolotów KLC przepracowali łącznie niemal ćwierć miliona roboczogodzin, wykonując m.in. malowania, przeglądy bazowe typu C1/C2/C3/C4 czy naprawy poszczególnych części lotniczych, które ulegają zużyciu lub podlegają okresowym przeglądom.

Obsługa bazowa samolotów typu Embraer jest jedną z flagowych usług Spółki LOTAMS. Obsługujemy E-Jety linii lotniczych z całego świata (m.in. PLL LOT, British Airways CityFlyer, Air Dolomiti, Air Moldova czy Montenegro Airlines). LOTAMS i KLC mogą pochwalić się kilkuletnią, owocną współpracą. Tym bardziej cieszymy się dalszą perspektywą kooperacji i zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby jeszcze lepiej dostosować się do wymagań klientów w zakresie usług świadczonych na rynku MRO – skomentowała Prezes Zarządu LOTAMS – Aleksandra Juda.

Nowo podpisana umowa została zawarta na 5 lat, a jej pierwszy etap obejmuje obsługę techniczną 17 samolotów Embraer 175 oraz Embraer 190. Pierwsze samoloty przyleciały do Warszawy 27 października. Trzy samoloty o numerach rejestracyjnych PH-EZC, PH-EZS oraz PH-EZY wylądowały po godzinie 10:30 czasu lokalnego na Lotnisku Chopina. Samoloty lądowały jeden po drugim, w zaledwie kilkuminutowych odstępach. Ekipa złożona z sześcioosobowej załogi mieszanej powróciła tego samego dnia kolejnym lotem błękitnego przewoźnika do Amsterdamu. Pracownicy LOTAMS byli odpowiednio przygotowani do przyjęcia samolotów i po zakończeniu czynności operacyjnych na lotnisku i ustawieniu samolotów na wybrane miejsca postojowe trzy zespoły, każdy złożony z dwóch mechaników i kierowcy, odholowały maszyny z płyty lotniska na teren LOTAMS.

Dzięki wydaniu zgody przez wieżę oraz dyżurnego portu lotniczego mogliśmy obserwować niecodzienną sytuację, czyli holowanie dwóch samolotów jednocześnie. Trzeci samolot, ze względu na przydzielenie miejsca postojowego na końcu lotniska, nie mógł zostać przeholowany w tym samym czasie i dotarł na teren LOTAMS kilkanaście minut później. W poniedziałek, 28 października, rozpoczęły się czynności obsługowe holenderskich statków powietrznych. Samolot PH-EZY stanął w hangarze nr 1 na malowanie, a PH-EZC oraz PH-EZS stanęły na dwóch sąsiednich slotach w hangarze nr 4 inicjując kampanię przeglądów bazowych.

KLM Cityhopper jest spółką całkowicie zależną od KLM Royal Dutch Airlines i niezależnym operacyjnym przewoźnikiem, zasilającym swoje loty europejskie do rozległej międzykontynentalnej i europejskiej sieci KLM. Od kwietnia 2018 r. KLM Cityhopper posiada flotę 49 Embraer E190 i Embraer E175, co czyni go wiodącym europejskim klientem brazylijskiego producenta samolotów. KLM Cityhopper obsługuje loty do 72 europejskich miejsc docelowych i jest również posiadaczem AOC. Średnio KLM Cityhopper obsługuje ponad 300 lotów dziennie przez cały rok i każdego roku przewozi ponad 8 milionów pasażerów. Ponadto, KLM Cityhopper zapewnia swoim klientom obsługę za pośrednictwem różnych środków cyfrowych, takich jak kanały mediów społecznościowych. W 2015 r. linia lotnicza została wyróżniona przez Air Transport News, otrzymując tytuł „Regionalnej linii lotniczej roku” oraz wraz z KLM, dzięki rankingom FlightStats, została uznana za najbardziej punktualną linię lotniczą w 2016 r.

LOT Aircraft Maintenance Services (LOTAMS) jest częścią grupy kapitałowej Polska Grupa Lotnicza. Spółka oferuje pełen zakres obsługi technicznej na poziomie obsługi bazowej, liniowej, a także estetyki i wsparcia warsztatowego. Spółka działa jako podmiot niezależny od 2010 roku, kontynuując swoje liczące 90 lat tradycje funkcjonowania jako Baza Techniczna PLL LOT. Odpowiadając na zapotrzebowania klientów i wyzwania stawiane przez dynamicznie zmieniającą się branżą lotniczą LOTAMS stale poszerza zakres oferowanych usług, skupiając się przede wszystkim na ciągłym rozwoju wysoce wykwalifikowanego personelu. Spółka zatrudnia ponad 1000 specjalistów, którzy są w stanie zapewnić stałą, nieprzerwaną obsługę na siedmiu liniach obsługowych jednocześnie wraz z odpowiednim wsparciem obsługi liniowej oraz rozbudowanego zaplecza warsztatowego (m.in. badania nieniszczące, warsztat kompozytów czy systemów elektrycznych i awioniki). Dopasowane do potrzeb rynku działania są możliwe, dzięki specjalistycznym szkoleniom wewnętrznym, które daje posiadany certyfikat PART-147. Ponadto, pracownicy LOTAMS biorą również udział w organizowanych przez producentów samolotów szkoleniach, dzięki czemu spółka jest przygotowana na obsługę najnowocześniejszych samolotów na świecie. Szeroki wachlarz obsługiwanych samolotów w połączeniu z doświadczonym personelem wykonującym obsługę techniczną na najwyższym poziomie sprawiają, że LOTAMS jest rozpoznawalną na rynku europejskim bazą, której linie lotnicze z całego świata powierzają swoje floty. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony