Przejdź do treści
Źródło artykułu

70-letnia historia Grupy Leonardo: tworząc dziś inspirujemy przyszłość

Nazwa Leonardo była zawsze synonimem innowacyjności, badań oraz pasji. Rozwijając się i ewoluując przez 70 lat w samym sercu bazy przemysłowej Włoch, Grupa – która pierwotnie nazywała się Finmeccanica a obecnie jest znana jako Leonardo – wyrosła na krajowego i międzynarodowego lidera w branży lotniczej i kosmicznej, obronności i bezpieczeństwa (AD&S). Dzisiaj Leonardo obchodzi te pierwsze 70 lat swojej historii organizując specjalne wydarzenie dla interesariuszy, podkreślające rolę Spółki jako siły napędowej dla modernizacji i innowacyjności technologicznej. Wraz z wkraczaniem ludzkości w kolejne stulecia, Spółka nadal ma wyjątkową rolą do odegrania.

W roku 2018 Leonardo jest globalnym liderem w branży mając wyjątkowy portfel technologii. Lata sukcesów komercyjnych, w połączeniu ze skutecznym reagowaniem na okresowe wyzwania, zapewniły Spółce obecną pozycję czołowej grupy przemysłowej Włoch oraz jednej z dziesięciu czołowych firm w branży AD&S. Mając wielokulturową, spójną i dynamiczną organizację, Leonardo może poszczycić się znaczącą obecnością międzynarodową oraz szeroką siecią handlową, która jest w stanie odpowiadać na potrzeby globalnej społeczności w zakresie bezpieczeństwa. A to wszystko jest zbudowane na najważniejszym elemencie stanowiącym podstawę wzrostu Spółki: dążeniu do zintegrowania zrównoważonych praktyk we wszystkich aspektach działalności. Takie podejście stworzyło i będzie dalej budować długoterminową wartość a także szersze gospodarcze, społeczne i środowiskowe korzyści dla interesariuszy.

Mając ogromne dziedzictwo oraz strategiczną rolę narodową we Włoszech, Leonardo jest siłą napędową oświeconej kultury biznesu. Ta misja zostanie teraz wsparta poprzez ustanowienie „Fundacji Leonardo”, stanowiącej podstawę dla rozwijania dialogu między przemysłem a społeczeństwem, promowania kultury biznesowej we wszystkich regionach Włoch, wnoszenia wkładu w takie dziedzictwo kulturowe jak muzea oraz rozpowszechniania akademickich studiów i badań.

„Pierwsze 70 lat Grupy Leonardo to prawdziwa historia innowacji. Podkreślając swoje dziedzictwo, dajemy inspirację dla naszej przyszłości.” stwierdził Giovanni De Gennaro, Prezes Leonardo. „Ustanawiając swoją nową Fundację, Leonardo podejmuje kroki mające na celu podzielenie się naszym cennym dziedzictwem wiedzy i kultury biznesowej. Postrzegamy Fundację jako narzędzie do szerzenia naszej zasady „technologii jako siły napędowej wspólnego dobra” pod sztandarem przemysłowego humanizmu. To nowoczesne kredo w zakresie zarządzania postrzega przeszłość jako źródło inspiracji dla budowania przyszłości, zarówno dla samej Spółki jak i dla regionów, w których działa.”

„Z okazji tej rocznicy odczuwamy dumę z niezwykłego bogactwa umiejętności, jakie odziedziczyliśmy i z powodu pozycji, jaką zajmujemy będąc jednym ze strategicznych aktywów Włoch.” powiedział Alessandro Profumo, Dyrektor Generalny w Leonardo. „Pozycję jaką budujemy od dnia dzisiejszego osiągnęliśmy jedynie dzięki zaangażowaniu, pasji oraz profesjonalizmowi naszych ludzi w ciągu całej naszej historii. Poprzez dziesięciolecia doprowadziło to do tego, że Grupa potrafiła umocnić swoją wiodącą rolę na rynkach krajowych i międzynarodowych oraz nakreślić ścieżkę wiodącą do zrównoważonego wzrostu długofalowego w zakresie wysokich technologii oraz innowacji.”

Początki Leonardo to rok 1948, gdy założona została spółka "Società Finanziaria Meccanica" (później w skrócie nazwana ‘Finmeccanica’). Od tamtych czasów, Grupa doświadczyła szeregu zmian w obliczu historycznych wydarzeń mających miejsce zarówno we Włoszech jak i na całym świecie. Z upływem lat, marki składające się na Finmeccanica same stały się liderami w swoich sektorach przemysłowych a dzisiaj połączyły się w jedną wiodącą firmę w branży AD&S. W istocie przekształcenie w jedną spółkę wyznaczyło początek nowego etapu: nie jako holdingu finansowego, ale raczej jako zintegrowanego podmiotu przemysłowego. Ten podmiot, silnie zorientowany na wysokie technologie i skoncentrowany na branży AD&S, umieścił klientów, innowacyjność oraz zrównoważony rozwój w samym sercu strategii wzrostu. Mająca miejsce w roku 2016 zmiana nazwy na Leonardo, która ma odzwierciedlać innowacyjny geniusz Leonardo da Vinci, to symboliczny proces odnowy, którego kulminację stanowi Plan Przemysłowy Spółki na lata 2018-2022.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony