KTL AOPA informuje w sprawie lotów na odcinku WAR - EPBC
KTL-AOPA Poland informuje, że przedstawi na najbliższym posiedzeniu Komitetu Zarządzania Przestrzenią Publiczną w dniu 26 marca br. propozycję zmian elementów przestrzeni pomiędzy VORDME WAR a lotniskiem EPBC. Celem zmian jest zapewnienie separacji pionowej i poziomej pomiędzy statkami powietrznymi wykonującymi loty VFR na wspomnianym odcinku.
Problem został opisany na łamach lutowego Przeglądu Lotniczego (materiał udostępniła redakcja PLAR).
Rozwiązanie tego zagrożenia powinno polegać na niezwłocznej korekcie południowej granicy EPR12, północnej granicy CTR EPWA oraz dolnej granicy TMA EPWA (Sektor A), co zostało szczegółowe opisane we wspomnianym artykule.
Proponowane zmiany KTL-AOPA, polegające na zwiększeniu separacji poziomej pomiędzy statkami powietrznymi na tym odcinku, zostały przedstawione do konsultacji ze środowiskiem lotniczym na poniższej grafice (źródło mapy: Compass).
Pragniemy zwrócić uwagę, że do czasu dokonania niezbędnej korekty elementów przestrzeni powietrznej odległość pomiędzy EPR12 i CTR EPWA nad miejscowością Zaborów wynosi jedynie 35 (trzydzieści pięć) metrów!
Jednocześnie zwracamy uwagę, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 9 października 2003 r. w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. Nr 183, poz. 1793, z późn. zm.) zakaz lotów poniżej 1000 metrów nad poziomem terenu nad obszarami parków narodowych (§ 3 ust 1 pkt 7) nie dotyczy m.in. lotów wykonywanych zgodnie z procedurami dolotowymi, podejściami do lądowania i procedurami odlotowymi na lotniskach i lądowiskach położnych wewnątrz lub w pobliżu tych obszarów (w § 3 ust 2 pkt 2).
Problem został opisany na łamach lutowego Przeglądu Lotniczego (materiał udostępniła redakcja PLAR).
Rozwiązanie tego zagrożenia powinno polegać na niezwłocznej korekcie południowej granicy EPR12, północnej granicy CTR EPWA oraz dolnej granicy TMA EPWA (Sektor A), co zostało szczegółowe opisane we wspomnianym artykule.
Proponowane zmiany KTL-AOPA, polegające na zwiększeniu separacji poziomej pomiędzy statkami powietrznymi na tym odcinku, zostały przedstawione do konsultacji ze środowiskiem lotniczym na poniższej grafice (źródło mapy: Compass).
Pragniemy zwrócić uwagę, że do czasu dokonania niezbędnej korekty elementów przestrzeni powietrznej odległość pomiędzy EPR12 i CTR EPWA nad miejscowością Zaborów wynosi jedynie 35 (trzydzieści pięć) metrów!
Jednocześnie zwracamy uwagę, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 9 października 2003 r. w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. Nr 183, poz. 1793, z późn. zm.) zakaz lotów poniżej 1000 metrów nad poziomem terenu nad obszarami parków narodowych (§ 3 ust 1 pkt 7) nie dotyczy m.in. lotów wykonywanych zgodnie z procedurami dolotowymi, podejściami do lądowania i procedurami odlotowymi na lotniskach i lądowiskach położnych wewnątrz lub w pobliżu tych obszarów (w § 3 ust 2 pkt 2).
Źródło artykułu
Komentarze