Zmarł Jacek Haliński

Jacek Haliński (fot. kksl.p40.pl)

Krakowski Klub Seniorów Lotnictwa z ogromnym smutkiem poinformował, że w dniu 20 marca 2018 roku odszedł do „Nebieskiej eskadry” Jacek Haliński. Był pilotem – agrolotnikiem i strażakiem, kontrolerem ruchu lotniczego, a od 2004 roku prawą ręką dyrektora Muzeum Lotnictwa Polskiego do spraw zabezpieczenia lotniczego pokazów, kolejnych pikników lotniczych organizowanych przez MLP.

Jacek Haliński był świetnym pilotem i równie znakomitym specjalistą ruchu lotniczego. Przed przejściem na emeryturę kierował ośrodkiem ruchu lotniczego w Krakowie. Był niezmiernie lubiany w naszym, lotniczym środowisku. Jego piękne i barwne życie przerwała nieuleczalna choroba… Będzie nam brakowało Jego wiedzy, profesjonalizmu i… koleżeństwa. Cześć Jego pamięci!

Jacek Haliński urodził się 22 kwietnia 1945 r. w Krakowie. Od 23 kwietnia 1966 r. był słuchaczem Podoficerskiej Szkoły Radiotechnicznej w Jeleniej Górze. Po ukończeniu był operatorem stacji radiolokacyjnej w 12 Pułku Radiotechnicznym w Radoczy. Od 1 maja 1968 r. pracował w Zarządzie Ruchu Lotniczego i Lotnisk Komunikacyjnych jako asystent kontrolera ruchu i kontroler ruchu lotniczego. W Przedsiębiorstwie Państwowe Porty Lotnicze, Port Lotniczy Kraków był kierownikiem służby ruchu lotniczego, a następnie kierownikiem Działu Kontroli Lotniska i Zbliżania w Krakowie. W Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Oddział Kraków, był  kierownikiem Regionalnego Ośrodka Kontroli Ruchu Lotniczego.

W 1976 roku ukończył pilotaż samolotowy w Aeroklubie Podhalańskim, w Łososinie Dolnej. W 1978 roku uzyskał licencję zawodową pilota. Był pilotem samolotowym zawodowym w Zakładzie Usług Agrolotniczych, w oddziałach Szczecin – Dąbie i Mielec. W latach 1984-2003 był członkiem Państwowej Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej. Od 2004 roku kierował lotami podczas pikników lotniczych na dawnym lotnisku Rakowice – Czyżyny. Pracował społecznie na rzecz Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.

Posiadał uprawnienia do lotów przeciwpożarowych, oraz jako kontroler ruchu w obsłudze radaru precyzyjnego PAR-T3. Uzyskał łączny nalot 2436 godzin. Brał udział w około 2700 lotniczych akcjach gaśniczych. Jako kontroler ruchu sprowadził 4632 statki powietrzne. Latał na samolotach: Zlin-526, Zlin-42, Zlin-142, PZL-101 Gawron, PZL-104 Wilga, An-2 (R, T, P), M-18 Dromader, Jak-12A i M, Ił-14p. Był członkiem Krakowskiego Klubu Seniorów Lotnictwa.

Za wzorową pracę zawodową i społeczną posiadał odznaczenia: „Srebrny i Brązowy Krzyż Zasługi” i inne.

Źródło: kksl.p40.pl
comments powered by Disqus