Katowice Airport: Przebudowa bagażowni w terminalu A
Od 1 października 2013 roku do 15 kwietnia 2014 roku w terminalu pasażerskim A Katowice Airport, w którym obsługiwane są rejsy do krajów strefy Non-Schengen, będą trwały prace związane z rozbudową i modernizacją systemu obsługi bagażu strefy odlotów. Realizacja tego przedsięwzięcia wiąże się z zamknięciem wszystkich siedemnastu stanowisk odprawy biletowo-bagażowej w terminalu pasażerskim A.
W związku z tym odprawy biletowo-bagażowe na wszystkie rejsy realizowane z Katowice Airport do krajów strefy Schengen jak i Non-Schengen odbywać będą się w terminalu pasażerskim B. Dalsza droga pasażera podróżującego z pyrzowickiego lotniska do krajów strefy Non-Schengen będzie wyglądała identycznie jak dotychczas tzn. kontrola bezpieczeństwa, dokumentów oraz boarding z hali odlotów odbywać będą się w terminalu pasażerskim A. Pasażerowie przylatujący z krajów Non-Schengen nadal obsługiwani będą w terminalu pasażerskim A.
W trosce o komfort obsługi pasażerów Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA specjalnie wybrało jesienno-zimowy termin na realizację inwestycji rozbudowy i modernizacji systemu obsługi bagażu strefy odlotów w terminalu pasażerskim A. Przewozy lotnicze w Europie są sezonowe, a wybrany okres charakteryzuje się zdecydowanie mniejszym nasileniem ruchu pasażerskiego w porównaniu z miesiącami wiosenno-letnimi. Dzięki temu skupienie wszystkich odpraw biletowo-bagażowych na rejsy do krajów strefy Schengen jak i Non-Schengen nie powinno znacząco wpłynąć na jakość obsługi podróżnych. Realizacja inwestycji rozbudowy i modernizacji bagażowni jest niezbędna ponieważ poprawi ona przepustowość stanowisk odprawy biletowo-bagażowej oraz skróci czas w jakim bagaż po nadaniu na rejsy Non-Schengen trafia do luku bagażowego samolotu – mówi Cezary Orzech, rzecznik prasowy Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
W ramach przedsięwzięcia wymieniony zostanie na nowy cały system przesyłu bagażu ze stanowisk odprawy biletowo-bagażowej do bagażowni. Ponadto bagażownia zostanie rozbudowana, po zakończeniu przedsięwzięcia jej powierzchnia wzrośnie dwukrotnie. Inwestycje realizowana będzie przez wyłonione w przetargu konsorcjum firmy Hochtief Polska Sp. z o.o. oraz Dimark SA.
Aktualnie w Katowice Airport trwa budowa nowej drogi startowej o długości 3200 metrów i szerokości 45 metrów. Inwestycja o wartości 157 mln zł netto ma zostać ukończona we wrześniu 2014 roku. Pierwszy samolot na nowej drodze startowej wyląduje najpóźniej w II kwartale 2015 roku. W przyszłym roku na pyrzowickim lotnisku rozpocznie się budowa nowego terminalu przylotowego, płyty postojowej do odladzania statków powietrznych, płyty postojowej dla samolotów cargo wraz z drogą kołowania oraz nowego terminalu cargo.
Komentarze