Przejdź do treści
Konferencja Transatlantycka.jpg
Źródło artykułu

Światowe spotkanie liderów branży lotniczej

W dniach 29 czerwca – 1 lipca, w Brukseli, odbędzie się II Transatlantycka Konferencja pod tytułem „U.S.-EU Cooperation at a Crossroads”, na której kadra kierownicza przemysłu oraz organy nadzoru bezpieczeństwa lotniczego z USA i Europy zbadają pełny zakres współpracy w dziedzinie lotnictwa po obu stronach Atlantyku.

Spotkanie, z udziałem Amerykańskiego Stowarzyszenia Zarządców Lotnisk (AAAE), Międzynarodowego Stowarzyszenia Zarządców Lotnisk (IAAE) oraz Stowarzyszenia Producentów General Aviation (GAMA) we współpracy z Komisją Europejską (KE) i organizacją EUROCONTROL, zgromadzi ponad 100 liderów z władz regulacyjnych i politycznych, lotnisk, linii lotniczych, producentów, kontroli ruchu lotniczego i specjalistów ds. bezpieczeństwa, którzy będą omawiali polityczne, gospodarcze i techniczne problemy stojące w sprzeczności z lotniczą relacją transatlantycką.

Porządek obrad przewiduje wystąpienia najwyższej klasy ekspertów. Przemawiał będzie m.in. Daniel Callej - dyrektor ds. polityki transportu lotniczego przy Komisji Europejskiej, David McMillan - dyrektor generalny organizacji Eurocontrol, Susan Kurland - zastępca sekretarza ds. międzynarodowych i lotnictwa w Departamencie Transportu USA, Brian Simpson - przewodniczący Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego, John Hickey - pełniący obowiązki administratora ds. bezpieczeństwa lotniczego w FAA, Bill Hemmings - z organizacji pozarządowej Transport i Środowisko, Ulrich Schulte-Strathaus - sekretarz generalny Stowarzyszenia Europejskich Linii Lotniczych, Rob Wilson - prezes Honeywell Business i General Aviation, Jean Rosanvallon - prezes i dyrektor generalny Dassault Falcon Jet, Rosemarie Andolino - komisarz ds. lotnictwa miasta Chicago, Carl Burleson - dyrektor Biura FAA ds. Środowiska i Energii oraz przedstawiciele Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), Administracji Bezpieczeństwa Transportu (TSA), amerykańskich i europejskich linii lotniczych, producentów i innych lotniczych organizacji.

Mówcy skoncentrują się m.in. na kwestii reakcji branży lotniczej na popiół wulkaniczny, potencjalnych konsekwencjach braku amerykańsko-europejskiego porozumienia dot. bezpieczeństwa lotnictwa, porozumieniu USA - UE o otwartej przestrzeni powietrznej, środowiska, satelitarnego systemu zarządzania ruchem powietrznym oraz statusie ochrony lotnictwa.

Tłumaczenie z GaNews

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony