Silniki firmy Centurion przepracowały w powietrzu ponad 2.5 mln godzin
Jasper Wolffson, prezes niemieckiej firmy Centurion Aircraft Engines poinformował, iż dieslowe jednostki napędowe, które od ośmiu lat produkowane są w spółce, przepracowały w powietrzu łącznie ponad 2,5 mln godzin.
"Potwierdzonych wpisami jest ok. 1,5 mln godzin lotu silnika Centurion 1.7", powiedział Wolffson. "Jego wprowadzenie na rynek w 2002 r. było katalizatorem rozwoju alternatywnych układów napędowych dla małych samolotów i bezzałogowych statków powietrznych (UAV). Następne modele, Centurion 2.0 i Centurion 2.0s, będące obecnie w produkcji seryjnej wykonały milion godzin lotu. Do chwili obecnej dostarczono użytkownikom ponad 3000 silników wyprodukowanych w spółce,” dodał.
Według danych Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), w lotnictwie ogólnym awaria silnika w locie zdarza się raz na 10000 godzin lotu. Przedstawiciel spółki stwierdził, iż dla silników Centurion współczynnik ten jest niższy o ponad 50%. Centurion 2.0 jest zmodernizowaną wersją modelu 1.7 i jego żywotność, wynosząca 1500 godzin jest o połowę dłuższa niż u poprzednika. Niektóre elementy, takie jak sprzęgło czy skrzynia biegów, również posiadają wydłużony okres żywotności.
"Silniki Centurion są perspektywiczne zarówno pod względem ekonomicznym, jak ekologicznym i dodatkowo są w stanie pracować na standardowym paliwie lotniczym takim jak Jet-A," wyjaśnił Wolffson. "Poza brakiem uzależnienia od Avgas-u, inne korzyści płynące z użytkowania tych jednostek to m.in. brak ryzyka zatrucia tlenkiem węgla, brak emisji ołowiu, zmniejszenie emisji azotu i węglowodorów w porównaniu do jednostek używających Avgas-u. Najważniejsze jednak, że zużywają mniej paliwa bez względu na jego rodzaj i spełniają wszystkie wymogi dotyczące ograniczeń hałasowych," dodał.
Więcej informacji dostępnych jest tutaj
Tłumaczenie z GaNews
Komentarze