Przejdź do treści
Źródło artykułu

Senator z USA wnioskuje o kontrolę sposobu finansowania spółki Embraer

Senator Sam Brownback ze stanu Kansas, gdzie siedziby mają koncerny Cessna i Beechcraft, złożył wniosek o przeprowadzenie kontroli nieuczciwych praktyk handlowych, których dopuszczają się zagraniczne firmy przemysłu lotniczego, ze szczególnym naciskiem na sektor producentów odrzutowców biznesowych, w tym brazylijskiego Embraera.

Polityk zwrócił się do senackiej Komisji Finansów w celu możliwości zbadania sprawy i sporządzenia raportu przez amerykańską Komisję Handlu Międzynarodowego (ITC). Komisja nie ma co prawda kompetencji do egzekwowania międzynarodowych przepisów prawa handlowego, ale jej ocena może mieć wpływ na politykę USA w tym zakresie. Podobny raport w 2004 r. został sporządzony dla sektora dużych samolotów liniowych i zawierał zarzuty przeciwko praktykom Airbusa. Działania te zainicjowały sześć lat sporu handlowego pomiędzy Unią Europejską i Stanami Zjednoczonymi.

W przemówieniu wygłoszonym w dniu 24 sierpnia w Wichita, Brownback, który ubiega się o fotel gubernatora stanu Kansas, wyraził zdziwienie szybkim wzrostem roli Embraera na rynku samolotów biznesowych. „Od momentu startu w 2002 r. zdobyli aż 15% udziału w tym segmencie sprzedaży. Nie udałoby się Embraerowi uzyskać takiego wyniku bez otrzymania dodatkowego finansowania od rządu brazylijskiego.” Jednak spółka w specjalnym oświadczeniu zaprzeczyła otrzymaniu pomocy publicznej.

Brownback powiedział, że ITC powinna zbadać działania niektórych rządów w kwestii subsydiowania sektora producentów samolotów biznesowych, z uwzględnieniem Kanady i krajów europejskich. Według senatora, raport powinien zawierać również analizę tendencji i zmian, które należy wprowadzić, a dzięki którym amerykańskie firmy produkujące odrzutowce biznesowe mogłyby zwiększyć swoją konkurencyjność.

Tłumaczenie z FlightGlobal
 


 
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony