Program Pratt & Whitney - Geared Turbofan (GTF)
Po dwudziestu latach rozwoju, testy nowego silnika z systemem „Geared Turbofan” zbliżają się ku końcowi. Producent, Pratt & Whitney widzi dla jednostek napędowych z systemem GTF, świetlaną przyszłość. Nowoczesny silnik ma się charakteryzować, zmniejszonym o 12 procent zużyciem paliwa, w porównaniu do najnowocześniejszych jednostek tego typu.
"Uważamy, że koncepcja Geared Turbofan opanuje całą przyszłą rodzinę silników" oznajmił Reuterowi, prezes Pratt & Whitney Steve Finger. Pratt liczy, że po 2013 roku silniki te, znajdą szeroki wachlarz zastosowań. "Cokolwiek się stanie" powiedział Finger, "nie wierzymy, by ktokolwiek mógł wyjść z porównywalnie skuteczną technologią, jeszcze przez długi czas."
Technologia “Geared Turbofan” zakłada wykorzystanie przekładni planetarnej pomiędzy wentylatorem silnika a turbiną niskiego ciśnienia. Rozwiązanie, zapewnia większą skuteczność, niższe obroty turbiny i w konsekwencji obniżenie poziomu hałasu nawet o 20dB. Zastosowanie przekładni - według zapewnień producenta - kompensuje alternatywne rozwiązania, polegające na zwiększeniu średnicy wentylatora, skutkujące zwiększeniem masy jednostki napędowej.
Więcej informacji na stronie producenta.
"Uważamy, że koncepcja Geared Turbofan opanuje całą przyszłą rodzinę silników" oznajmił Reuterowi, prezes Pratt & Whitney Steve Finger. Pratt liczy, że po 2013 roku silniki te, znajdą szeroki wachlarz zastosowań. "Cokolwiek się stanie" powiedział Finger, "nie wierzymy, by ktokolwiek mógł wyjść z porównywalnie skuteczną technologią, jeszcze przez długi czas."
Technologia “Geared Turbofan” zakłada wykorzystanie przekładni planetarnej pomiędzy wentylatorem silnika a turbiną niskiego ciśnienia. Rozwiązanie, zapewnia większą skuteczność, niższe obroty turbiny i w konsekwencji obniżenie poziomu hałasu nawet o 20dB. Zastosowanie przekładni - według zapewnień producenta - kompensuje alternatywne rozwiązania, polegające na zwiększeniu średnicy wentylatora, skutkujące zwiększeniem masy jednostki napędowej.
Więcej informacji na stronie producenta.
Źródło artykułu
Komentarze