Przejdź do treści
Źródło artykułu

Południowo koreańska konkurencja dla Cessny i Cirrusa

Południowo-koreański producent samolotów KAI poinformował, iż obecnie rozwija projekt KC-100, który ma być pierwszym samolotem z tego kraju certyfikowanym przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) i ok. 2013 r. stanowić bezpośrednią konkurencję dla tłokowych maszyn typu Cirrus i Cessna.

Model KC-100 jest prawie w całości zbudowany z włókna węglowego, posiada o kilka  centymetrów szerszą kabinę niż inne samoloty tego segmentu i wyposażony jest m.in. w panel Avidyne Entegra II, system ochrony przed oblodzeniem TKS (umożliwiający loty w warunkach spodziewanego oblodzenia), klimatyzację oraz tlen.

Napęd ma zapewnić silnik TCM TSIOF-550-K z turbodoładowaniem i systemem FADEC (Full Authority Digital Engine Control). Producent przewiduje, że nowy samolot będzie posiadał prędkość przelotową 190 węzłów, maksymalny zasięg 2200 km i użyteczny udźwig w wysokości 500 kg.

Na niedawno zakończonych targach lotniczych AirVenture w Oshkosh, w stanie Wisconsin, koreańska firma co prawda nie zaprezentowała jeszcze prototypu (ma go ukończyć dopiero na początku 2011 r.), ale była obecna i prowadziła aktywną kampanię promocyjną. Pierwszy próbny lot nowej maszyny spodziewany jest pod koniec lata przyszłego roku.

Azjatycka spółka informuje, iż obecny kształt samolotu będzie jeszcze modyfikowany, tak aby jak najlepiej spełnić zapotrzebowanie docelowej grupy klientów. Cena konstrukcji nie została dotychczas skalkulowana, ale będzie oscylować w granicach ok. 600000 dolarów. Samolot w opcji będzie oferowany z ratunkowym systemem spadochronowym. Wraz z rozwojem prototypu, KAI rozpoczął poszukiwanie partnerów, którzy mają zapewnić serwis maszyny na terenie Stanów Zjednoczonych.

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony