Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nieudane lądowanie przyczyną wodowania

Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) opublikowała raport z wypadku Cessny 182, który zdarzył się w lipcu 2008 r. w Metaline Falls, w stanie Waszyngton

. Publikacja w zamierzeniach ma służyć jako narzędzie szkoleniowe i ma pomóc pilotom unikać błędów popełnianych przez innych.

Powypadkowe dochodzenie wykazało, iż pilot oceniając warunki do lądowania stwierdził, że wiatr wieje z umiarkowaną siłą i ze zmiennych kierunków, co według niego zdawało się sprzyjać podejściu na pas 16. Droga startowa z tego kierunku ma długość 540 m i od północy ograniczona jest drzewami, a od południa jeziorem. Pilot zeznawał, iż samolot dotknął nawierzchni w znacznej odległości od progu pasa i nastepnie pomimo zastosowania hamulców nie zdołał się zatrzymać przed jego końcem staczając się do jeziora. W wyniku zdarzenia maszyna została poważnie uszkodzona.

Według NTSB prawdopodobną przyczyną zdarzenia był fakt, iż pilot niewłaściwie ocenił wysokość i odległość do pasa, co skutkowało dalekim przyziemieniem i w rezultacie brakiem możliwości zatrzymania samolotu w obrębie lotniska.

Pełny raport jest dostępny na stronie NTSB

Tłumaczenia z GaNews

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony