Nieudane lądowanie przyczyną wodowania
Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) opublikowała raport z wypadku Cessny 182, który zdarzył się w lipcu 2008 r. w Metaline Falls, w stanie Waszyngton
. Publikacja w zamierzeniach ma służyć jako narzędzie szkoleniowe i ma pomóc pilotom unikać błędów popełnianych przez innych.
Powypadkowe dochodzenie wykazało, iż pilot oceniając warunki do lądowania stwierdził, że wiatr wieje z umiarkowaną siłą i ze zmiennych kierunków, co według niego zdawało się sprzyjać podejściu na pas 16. Droga startowa z tego kierunku ma długość 540 m i od północy ograniczona jest drzewami, a od południa jeziorem. Pilot zeznawał, iż samolot dotknął nawierzchni w znacznej odległości od progu pasa i nastepnie pomimo zastosowania hamulców nie zdołał się zatrzymać przed jego końcem staczając się do jeziora. W wyniku zdarzenia maszyna została poważnie uszkodzona.
Według NTSB prawdopodobną przyczyną zdarzenia był fakt, iż pilot niewłaściwie ocenił wysokość i odległość do pasa, co skutkowało dalekim przyziemieniem i w rezultacie brakiem możliwości zatrzymania samolotu w obrębie lotniska.
Pełny raport jest dostępny na stronie NTSB
Tłumaczenia z GaNews
Komentarze