Przejdź do treści
FAA
Źródło artykułu

FAA informuje: ilość wtargnięć na pas startowy zmniejszyła się o połowę

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała, iż drugi rok z rzędu zmniejszyła się ilość odnotowanych przypadków wtargnięcia na pas startowy. Liczba poważnych incydentów tego typu na lotniskach w USA spadła z 12 w 2009 r. do 6 w 2010 r. (liczonych według roku podatkowego, który zgodnie z amerykańskimi przepisami kończy się 30 września).

Połowę przypadków spowodowały samoloty linii komercyjnych, a pozostałe to zdarzenia odnotowane z udziałem maszyn lotnictwa ogólnego. Liczba incydentów systematycznie zmniejsza się od 2000 r., kiedy to miało miejsce 67 poważnych wtargnięć. W celu poprawy statystyk, FAA nakazała zmodernizowanie oznaczeń na lotniskach, wprowadzenie efektywniejszych szkoleń dot. konfliktów na pasie startowym, a także nowocześniejszych technologii w niektórych głównych portach lotniczych kraju. Agencja oznajmiła, iż przeprowadziła także szereg szkoleń dla pilotów GA. Na konferencji prasowej, która odbyła się na lotnisku Logan w Bostonie, przewodniczący FAA, Randy Babbitt powiedział, że ostatecznym celem jest całkowite wyeliminowanie zagrożenia kolizjami na pasach startowych.

"Jestem pewny, że właściwe połączenie edukacji i technologii pomoże nam osiągnąć ten cel," powiedział Babbitt. Port lotniczy w Bostonie zakończył niedawno 90-dniowy test nowego systemu Runway Status Lights, w ramach którego zastosowano sieć czerwonych świateł osadzonych w nawierzchni lotniska mających bezpośrednio ostrzegać pilotów, kiedy niebezpieczne jest wkroczenie, przekraczanie lub poruszanie się wzdłuż drogi startowej. Piloci muszą zatrzymać się kiedy światła świecą na czerwono i nie mogą kontynuować kołowania bez zezwolenia kontroli ruchu powietrznego. Nowa technologia jest wykorzystywana również w Dallas/Ft. Worth, San Diego i Los Angeles, a w niedługiej przyszłości zostanie zainstalowana w kolejnych 23 portach lotniczych USA.

Tłumaczenie z AvWeb
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony