Debata nad wycofaniem paliwa 100LL

tankowanie samolotu

Wiceprezes Stowarzyszenia Samolotów Eksperymentalnych (EAA), Doug Macnair, oświadczył, iż Agencja Ochrony Środowiska (Environmental Protection Agency), w przeciągu najbliższych tygodni ma opublikować informację dotyczącą przyszłości paliwa 100LL.

Według strony internetowej EPA, publikacja jest oczekiwana jeszcze w tym miesiącu. "To oświadczenie odniesie się do wykorzystania ołowianego paliwa lotniczego oraz dodatkowych informacji dotyczących wpływu emisji ołowiu z samolotów z silnikami tłokowymi na jakość powietrza," - czytamy na stronie internetowej EPA. „Nikt nie oczekuje, że zostanie ustalona ostateczna data końca używania 100LL, ale prawdopodobnie zostaną zebrane opinie przemysłu i społeczeństwa, aby rozwinąć plan transformacji tak, by paliwo mogło być stopniowo wycofywane,” powiedział Macnair.

Publikacja może ponaglić do zwiększenia wysiłku w rozwiązaniu przeciągającej się kwestii znalezienia realnego zamiennika dla 100LL, co jest przedmiotem zmartwień środowiska lotniczego od ponad dwóch dekad. Trzeba rozpatrzyć wiele argumentów grup popierających zmianę i producentów, tak aby wypracować kompromis i produkować paliwo, które faktycznie będzie zaspokajać potrzeby samolotów general aviation, dodał Macnair.

"Będzie to bolesny proces, bowiem nie ma żadnej drogi na około." Wielu konkurentów już teraz pracuje nad takimi rozwiązaniami, w tym firmy Swift Fuel i General Aviation Modifications (GAMI), a także niektórzy producenci silników i kadłubów.

EPA oznajmiła, że stopniowe wycofywanie paliwa ołowiowego powinno ruszyć najwcześniej w 2017 roku, powiedział Earl Lawrence z EAA. Ta kwestia była tematem dyskusji na szczycie AOPA w listopadzie zeszłego roku. Aktywność w celu znalezienia alternatywnego źródła napędu najprawdopodobniej zintensyfikuje się w nadchodzącym sezonie.

Tłumaczenie z Av Web

Czytaj także:
AOPA walczy o złagodzenie standardów EPA

oraz
Uniwersytet Embry-Riddle testuje biopaliwa

Źródło: Internet
comments powered by Disqus