COSPAS/SARSAT przestaje nasłuchiwać na częstotliwości 121,5MHz
1-go lutego 2009 r. zaprzestaje nasłuchu, analogowy system monitorowania satelitarnego COSPAS/SARSAT na częstotliwości 121,5 MHz. Zastąpi go cyfrowy system: ELT 406 MHz.
Opierając się na naziemnych urządzeniach do monitorowania sygnałów, system 121,5 MHz będzie nadal wykorzystywany w celach poszukiwawczo-ratowniczych. Oznacza to że każdy nadajnik 121,5 będzie wciąż "słyszalny".
Połączony z pokładowym GPS-em, ELT 406, zapewnia przesłanie dokładnych współrzędnych dla ekip poszukiwawczo-ratowniczych, co w efekcie zawęża obszar poszukiwań i znacznie skraca czas dotarcia na miejsce wypadku. Zasada działania opiera się na trzech zasadniczych aspektach: szybkim wykrywaniu, wiedzy gdzie jesteś i kim jesteś.
ELT 121,5 MHz jest nadal systemem najbardziej powszechnym i wbrew oczekiwaniom twórców ELT 406 nie stanie się szybko bezużyteczny. W nowych urządzeniach, ciągle praktykuje się instalację nadajników praujących na częstotliwości 121,500.
Podręczne urządzenia PLB (Personal Locator Beacons) pracujące na częstotliwości 406MHz dostępne są w sklepie dlapilota.
Poniżej prezentujemy tabelę różnic pomiędzy systemami
Opierając się na naziemnych urządzeniach do monitorowania sygnałów, system 121,5 MHz będzie nadal wykorzystywany w celach poszukiwawczo-ratowniczych. Oznacza to że każdy nadajnik 121,5 będzie wciąż "słyszalny".
Połączony z pokładowym GPS-em, ELT 406, zapewnia przesłanie dokładnych współrzędnych dla ekip poszukiwawczo-ratowniczych, co w efekcie zawęża obszar poszukiwań i znacznie skraca czas dotarcia na miejsce wypadku. Zasada działania opiera się na trzech zasadniczych aspektach: szybkim wykrywaniu, wiedzy gdzie jesteś i kim jesteś.
ELT 121,5 MHz jest nadal systemem najbardziej powszechnym i wbrew oczekiwaniom twórców ELT 406 nie stanie się szybko bezużyteczny. W nowych urządzeniach, ciągle praktykuje się instalację nadajników praujących na częstotliwości 121,500.
Podręczne urządzenia PLB (Personal Locator Beacons) pracujące na częstotliwości 406MHz dostępne są w sklepie dlapilota.
Poniżej prezentujemy tabelę różnic pomiędzy systemami
Źródło artykułu
Komentarze