Brak wypuszczonego podwozia przyczyną wypadku
Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), opublikowała raport z wypadku samolotu Beechcraft Bonanza, który miał miejsce w listopadzie 2008 r. w Port Townsend, w stanie Waszyngton. Publikacja w zamierzeniach ma służyć jako narzędzie szkoleniowe i ma pomóc pilotom unikać błędów popełnianych przez innych.
Powypadkowe dochodzenie wykazało, iż dolatując lotem VFR do niekontrolowanego portu lotniczego, pilot zdecydował się na lądowanie z prostej. W momencie wykonywania podejścia z lotniska startowały inne statki powietrzne. Pilot zeznawał, iż z powodu dyskusji z pasażerem na temat ruchu pozostałych maszyn, nie przeczytał listy kontrolnej i zapomniał wypuścić podwozie do lądowania. Fakt ten sprawił, iż na betonowym pasie samolot przyziemił kadłubem, co w znacznym stopniu uszkodziło śmigło i inne elementy konstrukcji.
Według raportu NTSB, główną przyczyną zdarzenia było rozproszenie uwagi pilota, który nie przeczytał listy kontrolnej i w konsekwencji spowodował wykonanie lądowania w niepełnej konfiguracji.
Tłumaczenie z GA News



Komentarze