IATA opublikowała mapę drogową rozwoju lotnictwa
Mapa drogowa IATA technology zawiera przegląd i ocenę możliwości technologicznych dla przyszłych samolotów, w tym poprawę wydajności silników, aerodynamiki, wykorzystywanych materiałów i struktur, a także wprowadzenie nowych konfiguracji i układów napędowych. Korzyści płynące z nowych technologii dla zredukowania emisji wytwarzanych przez lotnictwo są szacowane ogólnoświatowo, a także uwzględniane są skutki rozwoju nowych samolotów w zmieniających się warunkach rynkowych.
Mapa drogowa technologii IATA została stworzona przy wsparciu zewnętrznym Niemieckiego Centrum Lotniczego (DLR) oraz przy udziale innych partnerów z przemysłu i organizacji badawczych.
Spośród czterech filarów (technologia, operacje, infrastruktura, środki ekonomiczne) strategii lotnictwa mającej na celu zmniejszenie emisji CO2 o połowę do 2050 r. (w stosunku do poziomów z 2005 r.), technologia i zrównoważone paliwa lotnicze (SAF) łącznie zapewniają największe korzyści w zakresie tego zadania.
Dynamika nowych radykalnych technologii napędowych jest silniejsza niż kiedykolwiek
Raport z mapy drogowej technologii lotniczej
Ponieważ jeszcze w 2009 r. przemysł lotniczy zobowiązał się do ustalenia ambitnych celów działań w zakresie ochrony klimatu., zaproponowano dużą liczbę rozwiązań technologicznych mających przyczynić się do osiągnięcia tego celu w 2050 r. Zainicjowano też wiele powiązanych projektów. Obejmują one opracowanie licznych nowych technologii (płatowca i silnika), zrównoważonych paliw lotniczych, a także operacyjnych i infrastrukturalnych rozwiązań.
Przeczytaj pełny raport Mapa drogowa technologii lotniczej (LINK)
Ewolucyjne i rewolucyjne technologie lotnicze
SAF może zmniejszyć emisję CO2 w całym cyklu życia nawet o 80%
Więcej informacji:
• Technology Roadmap Fact Sheet
• IATA and the Environment
Komentarze