Przejdź do treści
Cessna 172
Źródło artykułu

Cessna wdraża nowe uzupeniające procedury kontroli

Firma Cessna rozpoczęła wdrażanie inicjatywy bezpieczeństwa mającej na celu uświadomienie właścicieli i użytkowników jednosilnikowych tłokowych samolotów serii 100 w kwestii nowych uzupełniających procedur kontrolnych, które zostaną dodane do podręczników obsługi technicznej.

Uzupełniające kontrole obejmują tłokowe jednosilnikowe modele Cessny wyprodukowane w latach 1946-86. "Rozpoczniemy w Wichita cykl 40-godzinnych wykładów dla pracowników obsługi technicznej, tak aby nauczyli się oni wykorzystywać nieniszczące techniki kontroli, takie jak ultradźwięki czy prądy wirowe. Techniki te mają zostać wykorzystane podczas przeglądów starszych modeli Cessny. Naszym zamiarem jest nie tylko nauka mechaników, jak mają odnajdywać uszkodzenia, ale także instruktaż w kwestii identyfikowania problemów", powiedział Tom Ronnau, kierownik Technical Service Propeller Products.

Kryteria początkowych inspekcji wzrokowych zależą od wieku, modelu oraz liczby godzin spędzonych w powietrzu przez dany egzemplarz samolotu i skoncentrują się głównie na oznakach korozji lub strukturalnych uszkodzeniach zmęczeniowych. W tym celu personel autoryzowanych centrów serwisowych Cessny odbędzie szkolenia i w razie potrzeby zostanie mu zapewniony dostęp do specjalistycznego sprzętu umożliwiającego kontrolę i naprawy.

"Korozja i zmęczenie niektórych elementów są nieuniknione w każdym modelu samolotu, który wylatał dużą ilość godzin. Jednak skutki uszkodzeń, które zostały wcześnie wykryte i prawidłowo naprawione, mogą zostać zminimalizowane", powiedział Beth Gamble, główny inżynier ds. struktury płatowca w Cessnie. W samolotach serii 100 wymagania są bardzo proste i zaczynają się od oceny wzrokowej, co może zostać wykonane przez wykwalifikowanego mechanika podczas corocznej kontroli", dodał. Poniżej procedury kontrolne dla poszczególnych typów samolotów Cessny:

Model 100 Series Service Manual Temporary Revision 7 (1953 thru 1962)
Model 100 Series Service Manual Temporary Revision 9 (1963 thru 1968)
Model 177 Series Service Manual Temporary Revision 8 (1968 thru 1978)
FR172 Reims Rocket Service Manual Temporary Revision 7 (1968 thru 1976)
Model 150 Series Service Manual Temporary Revision 6 (1969 thru 1976)
Model 172 and Skyhawk Series Service Manual Temporary Revision 5 (1969 thru 1976)
Cardinal RG Series Service Manual Temporary Revision 7 (1971 thru 1975)
Model 180/185 Service Manual Temporary Revision 7 (1969 thru 1980)
182 and Skylane Series Service Manual Temporary Revision 5 (1969 thru 1976)
Model 177RG Series Service Manual Temporary Revision 10 (1976 thru 1978)
Model 150 Series Service Manual Temporary Revision 5 (1977)
Model 172R Series Service Manual Temporary Revision 7 (1977 thru 1981)
Model 188 and T188 Series Service Manual Temporary Revision 7 (1966 thru 1984)
Model 152 Series Service Manual Temporary Revision 5 (1978 thru 1985)
Model 172 Series Service Manual Temporary Revision 7 (1977 thru 1986)
Model 172RG Series Service Manual Temporary Revision 6 (1980 thru 1985)
Model 180/185 Service Manual Temporary Revision 7 (1981 thru 1985)
Model 182/T182 Series Service Manual Temporary Revision 5 (1977 thru 1986)
Model R182/TR182 Service Manual Temporary Revision 8 (1978 thru 1986)
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony