Pierwsza konwersja A380 na wersję cargo
Nowa oferta Lufthansy Technik z zakresu prac dotyczących tymczasowych modernizacji operacyjnych samolotów pasażerskich w wersje cargo spotkała się z dużym zainteresowaniem przewoźników lotniczych. Głównie ze względu na rozpoczęcie procesu konwersji na cargo pierwszego A380 (nieujawnionego klienta).
Do tej pory eksperci firmy ds. modyfikacji kabin otrzymali zapytania od ponad 40 linii lotniczych, a w fazie wdrażania znajduje się ponad 15 projektów dla różnych typów statków powietrznych. Firma pracuje nad uzyskaniem STC (uzupełniający certyfikat typu) dla wszystkich popularnych typów samolotów, tak aby linie lotnicze na całym świecie mogły szybko przekształcić swoje konstrukcje w wersje do przewozu cargo.
„W ciągu ostatnich dni różne linie lotnicze wykazały duże zainteresowanie naszymi usługami w zakresie modernizacji pokładów pasażerskich w wersję cargo” - podkreśla Henning Jochmann, dyrektor ds. modyfikacji samolotów w Lufthansa Technik. „Ponieważ zakres roboczy obejmuje znacznie więcej niż tylko demontaż foteli pasażerskich, klienci potrzebują ekspertów inżynierii, którzy dokładnie wiedzą, jakie są wyzwania i jak poprawnie udokumentować rozwiązania techniczne, aby uzyskać dla nich zatwierdzenie nadzorów lotniczych”.
Kabina zwykłego statku powietrznego, który uzyskał homologację do przewozu pasażerów, nie można być po prostu załadowana cargo, ponieważ kryteria homologacji kabin pasażerskich i przedziałów ładunkowych są zupełnie inne. Przykładowo, cargo ma inne obciążenie podłogowe. Dodatkowo, gdy w transporcie pasażerskim drogi ewakuacyjne muszą pozostać drożne, a każda osoba przebywająca na pokładzie musi mieć dostęp do maski tlenowej, to na pokładzie samolotu cargo muszą zostać zapewnione specjalne systemy przeciwpożarowe.
Komentarze