Drugi Cirrus Vision SF50 gotowy do lotu

Cirrus SF 50 podczas lotu testowego

W ciągu najbliższych kilku dni firma Cirrus Aircraft będzie gotowa do testów swojego drugiego odrzutowca Vision SF50. Trzeci i ostatni egzemplarz ma odbyć swój dziewiczy lot jeszcze przed końcem tego roku.

Jak twierdzi wiceprezes i dyrektor biura obsługi klienta firmy Cirrus Todd Simmons „C1 jest obecnie po próbach silnika i jest gotowy do lotu. Samolot będzie wykorzystany do testów systemów przeciwoblodzeniowych i układu napędowego, a egzemplarz C2 sprawdzony zostanie pod kątem funkcjonalności i niezawodności.

Swój pierwszy lot C0 wykonał w marcu i spędził od tego czasu w powietrzu łącznie 220 godzin w czasie 150 lotów. Podczas lotów testowano samolot pod względem wydajności i obsługi. W przyszłości będzie on wykorzystany do testowania systemu awaryjnego spadochronu SF50. System stosowany jest w tłokowych samolotach Cirrusa serii SR na wypadek awarii lub utraty kontroli nad samolotem.

„Jesteśmy na dobrej drodze do uzyskania certyfikatu w przyszłym roku i jesteśmy pewni, że możemy przekazać pierwsze samoloty w ręce naszych klientów w czwartym kwartale 2015 roku", dodał Simmons.

Wprowadzenie do służby małego, odrzutowego SF50, napędzanego jednym silnikiem firmy Williams International J33, bez wątpienia będzie krokiem milowym i szczególnym osiągnięciem w branży.

„To będzie dla nas duże osiągnięcie. Cirrus uruchomił program osiem lat temu i pozostał wierny swoim założeniom do momentu wprowadzenia samolotu na rynek, nawet w najtrudniejszych chwilach, w tym także w czasie spowolnienia gospodarczego w 2008 roku", powiedział Simmons.

„Zawsze byliśmy przekonani, że istnieje duży popyt na wysokiej klasy samoloty odrzutowe z jednym silnikiem, nie tylko wśród prywatnych właścicieli, ale także na rynku powietrznych taksówek", dodał.

Jego pogląd znajduje potwierdzenie w ilości zamówień na SF50, których na chwilę obecną jest 500.

Firma wkrótce zwróci się do przyszłych klientów o wpłatę 10% ceny zakupu samolotu. „Po sześciu miesiącach, rocznego okresu jaki mamy na dostawę poprosimy o wpłatę 20% ostatecznej kwoty faktury. Chcemy mieć pewność, że klienci będą zobowiązani do odbioru swoich samolotów, gdy tylko będą one gotowe. Nie jesteśmy naiwni i spodziewamy się aktywności podmiotów trzecich, czyli spekulantów", mówi Simmons.

Cirrus planuje dostarczyć trzy samoloty (1.960.000 dolarów za każdy) w przyszłym roku i zwiększyć produkcję do około 90 egzemplarzy w roku 2016 i 125 w 2017.

Źródło: FlightGlobal
comments powered by Disqus