AVALON: Opóźnienie programu GA10 GippsAero

GippsAero GA10

Hinduski koncern Mahindra Aerospace, właściciel firmy GippsAero poinformował, iż pracuje nad certyfikacją 10 miejscowego turbośmigłowego wielozadaniowego samolotu GA10, który jednak z powodu lekkiego opóźnienia programu ma uzyskać zatwierdzenie dopiero w pierwszym kwartale 2014 r.

Pierwszy lot konstrukcji miał miejsce w maju 2012 r. i jej certyfikacja została zaplanowana na bieżący rok, jednak w międzyczasie producent zmienił projekt bazowy, powiedziała Elizabeth Allenbaugh, kierownik ds. marketingu i komunikacji spółki. Samolot, który został zaprezentowany podczas trwających właśnie australijskich targów lotniczych Avalon, otrzymał dodatkowe funkcje, w tym możliwość wykonywania lotów IFR, jednak zastosowane modernizacje spowodowały opóźnienie programu.

Chociaż producent jeszcze nie wprowadził programu depozytowego dla 10 miejscowej wersji popularnego 8 miejscowego modelu GA8 Airvan, to istnieje już duże zainteresowanie tym napędzanym silnikiem Rolls-Royce 250 samolotem, zwłaszcza od obecnych klientów firmy, kontynuowała Allenbaugh. Samolot jest oparty na tej samej koncepcji prostoty i niskich kosztów obsługi, które okazały się sukcesem w przypadku górnopłata GA8, dodała. Po uzyskaniu certyfikatu przez model GA10, GippsAero planuje rozwinąć program GA18 – wcześniej produkowanego pod nazwą Nomad. Pierwotnie spółka GippsAero planowała certyfikację tego zmodernizowanego i wyposażonego w nowe silniki samolotu w 2014 r., ale według Allenbaugh, nie będzie mogła dotrzymać tego terminu dopóki zatwierdzenia nie otrzyma GA10.

Tymczasem GippsAero stara się zwiększyć swoją obecność na rynku północno amerykańskim. „W ostatnim czasie producent stworzył ogólnoświatową sieć autoryzowanych dealerów i dostawców części zamiennych do samolotów, ze szczególnym uwzględnieniem Ameryki Północnej”, mówiła Allenbaugh. "Świadomość marki GA8 jest w tej chwili w Północnej Ameryce dosyć niska”, powiedziała dodając, iż planowana jest "agresywna" kampania mająca to zmienić.

Źródło: FlightGlobal
comments powered by Disqus