Odpowiedź Grupy Emirates na kryzys związany z COVID-19
Od wybuchu epidemii COVID-19 linie Emirates i spółka dnata dostosowują swoje operacje do wydawanych rozporządzeń oraz popytu na podróże.
Linie Emirates dążyły do utrzymania lotów pasażerskich tak długo, jak tylko było to możliwe, aby pomóc podróżnym wrócić do domu w obliczu rosnącej liczby zakazów podróży, ograniczeń i blokad krajowych na całym świecie. Przewoźnik nadal zachowuje kluczowe międzynarodowe połączenia cargo, dysponując flotą frachtowców B777 do transportu podstawowych towarów, w tym zaopatrzenia medycznego na całym świecie.
Ponieważ wiele linii lotniczych radykalnie zmniejszyło liczbę lotów lub całkowicie zaprzestało świadczenia usług, spółka dnata również znacznie ogranicza swoją działalność, w tym tymczasowo zamyka niektóre biura w ramach swojej międzynarodowej siatki.
– Świat dosłownie poddał się kwarantannie z powodu wybuchu COVID-19. Jest to niespotykana sytuacja kryzysowa pod względem zasięgu i skali – nie tylko geograficznie, ale również z punktu widzenia zdrowia, społeczeństwa i gospodarki. Do stycznia 2020 r. Grupa Emirates dobrze sobie radziła z realizacją celów na rok budżetowy 2020-21, ale rozprzestrzenianie się wirusa COVID-19 uniemożliwiło to w ciągu ostatnich 6 tygodni – powiedział Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates.
– Jako linia lotnicza o globalnym zasięgu znajdujemy się w sytuacji, w której nie jesteśmy w stanie zapewnić rentownego świadczenia usług pasażerskich dopóki kraje nie otworzą ponownie swoich granic i nie wróci zaufanie do podróżowania. Od środy 25 marca, chociaż będziemy nadal wykonywać loty towarowe, Emirates tymczasowo zawiesi większość operacji pasażerskich. Będziemy uważnie przyglądać się bieżącym wydarzeniom, a gdy tylko pozwoli na to sytuacja, przywrócimy nasze usługi – dodał Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum.
Po otrzymaniu wniosków od rządów i klientów o wsparcie w repatriacji podróżnych, Emirates będzie nadal obsługiwać loty pasażerskie i towarowe do odwołania (tak długo jak granice pozostaną otwarte, a na loty będzie popyt) do następujących kierunków: Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Hongkongu, Tajlandii, Malezji, Filipin, Japonii, Singapuru, Korei Południowej, Australii, Południowej Afryki, USA i Kanady. Sytuacja pozostaje dynamiczna, a podróżni mogą sprawdzić status swojego lotu na stronie emirates.com.
– Grupa Emirates posiada dobry bilans i znaczną płynność gotówkową. Wiemy, że odpowiednie i na czas przeprowadzone działania pozwolą nam przetrwać dłuższy okres ograniczonych połączeń, dzięki czemu jesteśmy przygotowani na powrót do normalności – dodał Szejk Ahmed.
Środki redukcji kosztów
Grupa Emirates podjęła szereg działań mających na celu ograniczenie kosztów. Wynika to z aktualnych prognoz popytu na podróże na poszczególnych rynkach w perspektywie krótko- i średnioterminowej. Podjęte działania obejmują:
- odroczenie lub anulowanie wydatków o charakterze uznaniowym,
- zamrożenie wszystkich działań związanych z rekrutacją i doradztwem, które nie są w tej chwili niezbędne,
- współpraca z dostawcami w celu znalezienia oszczędności i zwiększenia wydajności,
- zachęcanie pracowników do korzystania z płatnego lub bezpłatnego urlopu w świetle zmniejszonej liczby lotów,
- tymczasowe obniżenie wynagrodzenia podstawowego dla większości pracowników Emirates Group na okres trzech miesięcy, od 25% do 50%. W tym czasie pracownicy będą nadal otrzymywać pozostałe świadczenia. Wszyscy, którzy są zatrudnieni na niższych stanowiskach, będą zwolnieni z obniżki wynagrodzenia podstawowego.
- prezesowie linii Emirates i dnata – Sir Tim Clark i Gary Chapman – obniżają swoje podstawowe wynagrodzenia o 100% na czas trzech miesięcy.
– Zamiast prosić pracowników o odejście z firmy, zdecydowaliśmy się na tymczasowe obniżenie wynagrodzenia podstawowego, ponieważ chcemy chronić naszych ludzi i utrzymać utalentowanych i wykwalifikowanych pracowników. Zależy nam na uniknięciu redukcji miejsc pracy. Gdy popyt ponownie wzrośnie, chcemy być przygotowani na natychmiastowe wznowienie usług dla naszych klientów – powiedział Jego Wysokość Szejk Ahmed, podejmując decyzję o obniżeniu wynagrodzenia podstawowego.
Grupa Emirates ma dobrą płynność finansową i przepływy pieniężne, ale ważną i rozsądną decyzją w tym czasie jest podejmowanie kroków mających na celu obniżanie kosztów. Linie Emirates w dalszym ciągu dążą do obsługi rynków, na których są obecne, i gdy tylko pozwolą na to okoliczności, wznowią normalne rozkłady lotów.
Ochrona klientów, pracowników i społeczności
Grupa Emirates ściśle monitoruje sytuację i jest w stałym kontakcie z odpowiednimi organami, aby móc na bieżąco wdrażać najnowsze wytyczne zapewniające bezpieczeństwo i ochronę zdrowia podróżnych i pracowników.
Firma zdecydowanie odradza swoim pracownikom niepotrzebne podróże, wdrożyła politykę pracy zdalnej dla osób, w przypadku których jest to możliwe, ulepszyła protokoły czyszczenia i dezynfekcji w swoich obiektach, wprowadziła kontrolę temperatury ciała w kluczowych punktach wejścia do biura, a także rozpoczęła wewnętrzne kampanie edukacyjne na temat higieny rąk i odpowiednich praktyk prozdrowotnych w celu zmniejszenia ryzyka zachorowania na COVID-19.
W ciągu ostatnich tygodni linia lotnicza w ramach środków ostrożności wprowadziła również ulepszone procedury czyszczenia i dezynfekcji we wszystkich swoich samolotach odlatujących z Dubaju, jak również ściśle współpracowała z portami lotniczymi w celu wdrożenia środków kontroli zgodnie z wymogami lokalnych władz.
Pracownicy pierwszej linii, tacy jak załoga i zespoły lotniskowe, otrzymali odpowiednie zasoby zapewniające bezpieczeństwo podczas wykonywanej pracy, w tym środki do dezynfekcji rąk i maseczki.
Grupa Emirates w pełni popiera wszystkie inicjatywy mające na celu ochronę zdrowia społeczności na każdym rynku, na którym działa, w tym także stanowisko Zjednoczonych Emiratów Arabskich w kwestii COVID-19.
– Jest to sytuacja bez precedensu zarówno dla linii lotniczych, jak i branży turystycznej, ale damy sobie radę. Nasza działalność doznała bolesnego ciosu, ale na dłuższą metę liczy się to, że postępujemy właściwie wobec naszych klientów, pracowników oraz społeczności, którym służymy. Dzięki wsparciu naszych pracowników, partnerów, klientów oraz innych interesariuszy, jestem pewien, że Emirates poradzą sobie z tym wyzwaniem i wyjdą z niego jeszcze silniejsze – dodał Szejk Ahmed.
Komentarze