Raport końcowy dotyczący lądowania awaryjnego DC-3 w Kanadzie
Kanadyjska Rada Bezpieczeństwa Transportu (TSB) zakończyła dochodzenie w sprawie przymusowego lądowania DC-3 należącego do Buffalo Airways. Zdarzenie miało miejsce 3 maja 2019 r.w pobliżu Hay River.
W wyniku dochodzenia stwierdzono, że podczas awaryjnego lotu powrotnego na lotnisko Merlyn Carter w Hay River podwozie samolotu zostało wypuszczone zbyt wcześnie, co uniemożliwiło załodze utrzymanie wysokości i prędkości i ostatecznie doprowadziło do awaryjnego lądowania.
Raport nie miał na celu przypisania winy, ale podkreślił jego autor, piloci powinni przestrzegać ustalonych protokołów i procedur, nawet w stresujących sytuacjach awaryjnych. Dwaj piloci, którzy jako jedyni znajdowali się na pokładzie statku powietrznego, krótko po starcie zgłosili problemy techniczne z silnikiem i próbowali wrócić na lotnisko Hay River. Manewr ten jednak się nie udał i musieli lądować przymusowo 9 km od pasa startowego.
W raporcie stwierdzono, że „nie można było utrzymać prędkości i poziomu lotu samolotu, głównie z powodu zwiększonego oporu, gdy podwozie zostało wypuszczone na początku podejścia.
Pełny raport końcowy dotyczący tego zdarzenia dostępny jest tutaj (LINK)
Komentarze