Przejdź do treści
Źródło artykułu

Oświetlenie pasa na gliwickim lotnisku gotowe

I stała się światłość. Modernizowane lotnisko w Gliwicach jest prawie gotowe. Kilka dni temu nowy pas startowy na lotnisku Aeroklubu Gliwickiego „zabłysnął” w wersji testowej.

Wybudowano pas startowy o długości 920 m, który w przyszłości będzie można wydłużyć do 1,3 km, drogi kołowania i płytę postojową, a także parkingi i drogi dojazdowe. Gotowa jest też ścieżka rowerowa wokół lotniska. Teraz pas startowy zyskał oświetlenie.

Rozbudowa lotniska jest finansowana przez miasto, a realizowana przez miejską spółkę – Górnośląską Agencję Przedsiębiorczości i Rozwoju (GAPR).

Po modernizacji obiekt ma zyskać status lotniska publicznego o ograniczonej certyfikacji, pozwalający na wykorzystywanie go m.in. dla lotów biznesowych, sportowych oraz małego ruchu cargo.


(fot. www.krzeminskifoto.com)

Atutem lotniska jest duża koncentracja w okolicy specjalistycznych usług dla małych samolotów i bliskość centrum Nowe Gliwice. Na terenie lotniska rozwijać się też będą ośrodki szkolenia lotniczego.

Niezależnie od inwestycji miasta, inwestycję przy lotnisku przygotował Aeroklub Gliwicki. Dofinansowany środkami unijnymi projekt aeroklubu zakłada rozbudowę i przebudowę istniejących obiektów poprzemysłowych, w ramach rewitalizacji dawnych warsztatów lotniczych, na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej – wraz z zagospodarowaniem terenu i budową infrastruktury technicznej.

Lotnisko w Gliwicach ma ponad 100 lat – zaczęło działać w 1916 r. Ówczesne niemieckie władze widziały jego rolę jako głównego portu lotniczego Górnego Śląska. Od 1925 r. działała na nim stacja meteo, na wyposażeniu był też samolot meteorologiczny. W 1927 r. uruchomiono regularne loty do Wiednia, Warszawy, Gdańska i Lipska.


(fot. www.krzeminskifoto.com)

(fot. www.krzeminskifoto.com)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony