Nowy B767F linii FeDex w Europie

Boeing 767F należący do linii FeDex, fot. FeDex

FedEx Express, podmiot zależny FedEx Corp. (NYSE: FDX) i największa na świecie firma świadcząca usługi przewozów ekspresowych, wzmacnia sieć połączeń w Europie, dzięki nowemu samolotowi cargo, Boeing 767F.

Będąc częścią prowadzonego przez firmę programu modernizacji floty, nowy samolot zwiększy możliwości transportu przesyłek na trasie Dublin – Londyn – Paryż, wspierając tym samym zwłaszcza irlandzkie przedsiębiorstwa eksportujące do UK i Europy kontynentalnej.

Pierwszy Boeing 767F, rozpoczynający służbę w barwach FedEx w Europie, zapewnia większą ładowność, niższą emisję hałasu oraz dwutlenku węgla. Inwestycja stanowi element prowadzonych przez firmę działań, mających na celu dalszą rozbudowę europejskiej sieci połączeń lotniczych i drogowych.

Nowa maszyna pięć razy w tygodniu połączy hub’y FedEx w Dublinie i na lotnisku Stansted w Londynie z hubem zlokalizowanym na lotnisku Charles de Gaulle w Paryżu – jednym z największych, obok Kolonii i Liège, należących do FedEx w Europie.

Nowy Boeing 767F może przewieźć ponad 91 000 funtów ładunku, co stanowi wzrost o ok. 16% w porównaniu z dotychczas używanymi modelami. Nowa maszyna charakteryzuje się również niższym o 9% spalaniem, co przekłada się na obniżenie emisji szkodliwych substancji o 21% w przeliczeniu na każdy funt ładunku.


„Cieszymy się, że na trasie Dublin – Londyn – Paryż możemy zaprezentować nową maszynę. Modernizacja naszej floty na czystszą pod względem emisji, cichszą i bardziej wydajną, stanowi priorytet dla FedEx Express, a zakup Boeainga 767F to z pewnością ważny krok w tym kierunku. Większa ładowność nowej maszyny oferuje również większe możliwości naszym irlandzkim klientom, którzy eksportują swoje produkty do Wielkiej Brytanii oraz Europy kontynentalnej.” – powiedział Eser Sezek, Managing Director, Ireland Operations. „W naszym hubie w Dublinie skupiamy się na zapewnieniu znakomitej jakości usług naszym klientom, przy jednoczesnym ograniczeniu wpływu realizowanych operacji na lokalne środowisko. Nowy samolot, obok użytkowanych dotychczas B777, zapewni naszym klientom jeszcze lepszą dostępność usług.” – dodał.

Przygotowania do wprowadzenia nowej maszyny trwały wiele miesięcy. W tym czasie niezbędne szkolenia przeszła cała załoga, w tym osoby odpowiedzialne za ruch lotniczy, pracownicy rampy oraz technicy.
 
Ambitna strategia modernizacji floty


FedEx Express w ramach prowadzonego pod nazwą „Reduce, Replace, Revolutionise” programu, skupia się obecnie na modernizacji swojej floty, uwzględniając najnowsze osiągnięcia technologiczne. Od roku 2007, kiedy FedEx rozpoczął wymianę swoich maszyn, we flocie pojawiło się 210 nowych samolotów (łącznie firma posiada ich 679), wykorzystujących najnowsze technologie, zapewniające redukcję zanieczyszczeń, poziomu hałasu czy emisji dwutlenku węgla. Celem FedEx Express na lata 2005-2020 jest redukcja poziomu emisji w obszarze lotniczym o 30%. Jak dotąd zredukowano emisję o 22,6%. Dodatkowo, firma zobowiązała się, że do roku 2030 będzie pozyskiwać 30% paliwa z alternatywnych źródeł.

Dzięki modernizacji floty i programom oszczędności paliwa, w 2018 r. FedEx Express oszczędził ponad 200 milionów galonów paliwa lotniczego, ograniczając emisję dwutlenku węgla o blisko 2 miliony ton. W ubiegłym roku firma zamówiła dodatkowo 12 Boeingów 777F oraz 12 Boeingów 767F – znacznie bardziej oszczędnych od dotychczas wykorzystywanych modeli.


O FedEx Express

FedEx Express  to największa na świecie firma świadcząca usługi przewozów ekspresowych, oferująca szybki i bezpieczny transport do ponad 220 państw i terytoriów na całym świecie. FedEx Express dysponuje globalną siecią połączeń lądowych i lotniczych pozwalającą na błyskawiczne dostarczanie pilnych przesyłek w określonym dniu i na określoną godzinę, oferując gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku niepowodzenia.

O FedEx Corp.


FedEx Corp. (NYSE: FDX) oferuje klientom indywidualnym oraz firmom na całym świecie szeroki zakres usług w dziedzinie transportu, e-handlu oraz usług dla biznesu. Generując przychody na poziomie 70 miliardów dolarów rocznie, dzięki współpracującym i wspólnie zarządzanym spółkom zależnym, działającym pod marką FedEx, firma oferuje swoim klientom zintegrowaną obsługę. Firma zajmuje stałe miejsce wśród najbardziej podziwianych i cieszących się największym zaufaniem pracodawców na świecie, stale inspirując wszystkich członków swojego liczącego ponad 450 000 osób zespołu, aby „absolutnie i pozytywnie” koncentrowali się na bezpieczeństwie, zachowaniu najwyższych standardów etycznych i zawodowych oraz potrzebach swoich klientów i społeczności, w których funkcjonują. Aby dowiedzieć się więcej na temat sposobów, w jaki FedEx łączy ludzi i możliwości na całym świecie, odwiedź news.fedex.com.

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus