Lotniska/lądowiska GA warte odwiedzenia: Polska Nowa Wieś

Lotnisko Aeroklubu Opolskiego, fot. AP Facebook

Zapraszamy do lektury kolejnego odcinka cyklu „Lotniska/lądowiska GA warte odwiedzenia", w którym przedstawiamy interesujące obiekty lotnicze naszego kraju, nie zawsze szerzej znane środowisku lotniczemu.

Niektóre z nich nie są jeszcze popularne, a mogą być przecież ciekawą alternatywą dla pilotów i miłośników awiacji, którzy szukają nowych wyzwań i miejsc do odwiedzenia. Celem łatwiejszego ich porównania, zarządcom poszczególnych krajowych lotnisk/lądowisk zadajemy ten sam zestaw pytań.

W dzisiejszym odcinku lotnisko w Aeroklubu Opolskiego, zlokalizowane w miejscowości Polska Nowa Wieś w województwie opolskim. Odnośnie jego obecnego statusu i planów rozwoju, kilka pytań zadaliśmy Tomaszowi Radoszewskiemu, prezesowi Aeroklubu Opolskiego.


Dlapilota.pl: Jak wygląda obecnie kwestia infrastruktury lotniska Aeroklubu Opolskiego, nawierzchnia pasa, oświetlenie, paliwo, hangar, ochrona itp...

Tomasz Radoszewski:
Aktualnie w użyciu  jest jeden pas trawiasty 07 i 25. Paliwa brak, hangarowanie jak najbardziej możliwe dysponujemy w sezonie miejscem na kilka samolotów. Ochrony nie posiadamy jedynie system monitorujący. Na terenie lotniska wszystkie przeszkody są oświetlone, choć nie jesteśmy lotniskiem nocnym. Stacjonuje u nas baza LPR oraz Lasy Państwowe z Dromaderem i śmigłowcem Mi-2. Odnośnie podejść wszystkie informacje znajdują się w AIP. Na lotnisku można znaleźć trzy rękawy, ten oficjalny w SE części lotniska, drugi na wieży ostatni w bazie LPR.


Dlapilota.pl: Czy odbywa się na nim działalność szkoleniowa?

TR:
Działalność szkoleniowa obejmuje szkolenie szybowcowe w pełnym zakresie, szkolenie spadochronowe oraz szkolenie paralotniowe. Poza tym prężnie organizujemy loty widokowe w każdą sobotę miesiąca.


Dlapilota.pl: Najważniejsze zdarzenie w dotychczasowej historii miejscowego lotniska?

TR:
Zdarzenie może niechlubne, ale z lotniska w Polskiej Nowej Wsi wystartowały niemieckie samoloty w ataku na Polskę. Wieluń został zbombardowany o 4.40  1.IX.1939 roku. Z tego tytułu na ścianie hangaru została umieszczona pamiątkowa tablica.


Dlapilota.pl: Czy lokalizacja obiektu jest dla pilotów wadą czy zaletą? Jakie są ich komentarze na ten temat?

TR:
Lotnisko położone jest przy autostradzie A4,co jest ewidentną zaletą w dojazdach z ościennych województw. Wszystkie dotychczasowe komentarz odnośnie dojazdu są pozytywne.


Dlapilota.pl: Na jakie atrakcje w okolicy może liczyć pilot, który zdecydowałby się przylecieć swoim samolotem na jednodniową wycieczkę?

TR:
Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu przy Amfiteatrze opolskim, Park Dinozaurów Jura Park Krasiejów, Góra Świętej Anny.


Dlapilota.pl: Lotnisko Aeroklubu Opolskiego mogłoby działać prężniej, gdyby...?

TR:
Gdyby nasze kochane Państwo doceniłoby takie miejsca w Polsce.

Dlapilota.pl: Jakie są plany inwestycyjne zarządcy obiektu?

TR:
Uruchomienie dla wszystkich przylatujących drugiego pasa 12 i 30. Na razie jest on dostępny jedynie dla użytkowników lotniska EPOP. Cały czas remontowane są obiekty lotniska w planach jest też uruchomienie restauracji.


Dlapilota.pl: I na koniec prosimy o kilka słów zachęty do przylotu na lotnisko EPOP...

TR:
Przyjedź i poznaj osobiście instruktora ZK, który wykorzystuje każdą okazję do latania oraz piękny rejon przedgórza Sudetów jaki możesz zobaczyć podczas sobotniego lotu widokowego.

Dlapilota.pl: Dziękujemy za rozmowę.

TR:
Dziękuję.


Zobacz również profil lotniska Polska Nowa Wieś na portalu lotniska.dlapilota.pl

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus