Firma Zoom jest teraz warta więcej niż 7 największych linii lotniczych na świecie

Flota samolotów należąca do American Airlines, fot. SkyRefund

Popularna firma umożliwiająca przeprowadzanie wideokonferencji, Zoom Communications, jest doskonałym przykładem organizacji, która skorzystała na pandemii koronowirusa. Według stanu na 15 maja 2020 r. wartość rynkowa Zoom wzrosła gwałtownie do 48,8 mld USD, mimo że w ubiegłym roku odnotowała przychody w wysokości zaledwie 623 mln USD. Spółka jest teraz więcej warta niż 7 największych linii lotniczych świata (United Airlines, Delta, Southwest, American Airlines, IAG-International Airlines Group, Lufthansa, Air France – KLM)

Analitycy twierdzą, że użytkownicy biznesowi ściągają tę aplikację ze względu na jej łatwy interfejs, a także możliwość obsługi do 100 uczestników jednocześnie. Narzędzie jest też popularne wśród nauczycieli, którzy używają jej w nauczaniu online. Liczba użytkowników Zoom wzrosła w ostatnich miesiącach, z 10 mln w grudniu 2019 r. do 300 mln w kwietniu 2020 r.


Branża lotnicza natomiast znalazła się na drugim końcu tego zestawienia, cierpiąc na bezprecedensowy spadek popytu, ponieważ ograniczenia na całym świecie spowodowały drastyczny spadek zapotrzebowania na podróże lotnicze i zamknięcie wielu lotnisk.


Od końca stycznia największe światowe linie lotnicze pod względem przychodów straciły 62%. W krajach, które starają się powstrzymać rozprzestrzenianie się COVID-19, wielu przewoźników ograniczyło działalność, dokonało redukcji pracowników i obniżyło wynagrodzenie dla kadry kierowniczej. To, czy regularne podróże lotnicze powrócą, pozostaje głównym znakiem zapytania, a nawet cierpliwi inwestorzy, tacy jak Warren Buffett, wycofali się z pomysłów inwestycji w sektor lotniczy.

Źródło: visualcapitalist
comments powered by Disqus