Przejdź do treści
okecie.jpg
Źródło artykułu

Dzisiaj na Okęcie?

Remont krzyżówki pasów na Okęciu to niepowtarzalna szansa dla pilotów General Aviation na trening lotów na to zazwyczaj zbyt zatłoczone lotnisko. Przypominamy: Można z niej skorzystać w weekend 4-5.09 i w soboty następnych weekendów 11-stego i 18-stego września 2010 roku.

Pierwszego dnia (sobota 4.09) z przylotu na Okęcie skorzystali piloci około 10 małych samolotów.

O czym należy pamiętać:
- z odpowiednim wyprzedzeniem przed lotem należy złożyć plan lotu
- na minimum 10 minut przed startem należy zatelefonować na wieżę Okęcia 22 574 5562 i uzgodnić przylot jednocześnie upewniając się czy plan lotu nie został odrzucony
- w oparciu o AIP Polska zapoznać się z topografią Okęcia (żeby pilot wiedział o co chodzi jak od kontrolera usłyszy np. że z uwagi na prace remontowe low pass na 33 dostępny jest tylko od progu pasa do drogi kołowania Juliett - jak było w sobotę)
- w przypadku lotu VFR, przestudiować układ tras dolotowych VFR do Okęcia, lokalizację punktów VFR i być przygotowanym na to, że ze względu na przylot albo odlot któregoś z mniejszych samolotów komunikacyjnych dostaniemy polecenie oczekiwania w którymś z punktow
- w przypadku lotu IFR, lub zgodnego z procedurami lotniska EPWA, zapoznać się z AKTUALNYMI kartami podejścia

Pamiętajmy, taka okazja szybko się nie powtórzy...

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony