Dzisiaj na Okęcie?
Remont krzyżówki pasów na Okęciu to niepowtarzalna szansa dla pilotów General Aviation na trening lotów na to zazwyczaj zbyt zatłoczone lotnisko. Przypominamy: Można z niej skorzystać w weekend 4-5.09 i w soboty następnych weekendów 11-stego i 18-stego września 2010 roku.
Pierwszego dnia (sobota 4.09) z przylotu na Okęcie skorzystali piloci około 10 małych samolotów.
O czym należy pamiętać:
- z odpowiednim wyprzedzeniem przed lotem należy złożyć plan lotu
- na minimum 10 minut przed startem należy zatelefonować na wieżę Okęcia 22 574 5562 i uzgodnić przylot jednocześnie upewniając się czy plan lotu nie został odrzucony
- w oparciu o AIP Polska zapoznać się z topografią Okęcia (żeby pilot wiedział o co chodzi jak od kontrolera usłyszy np. że z uwagi na prace remontowe low pass na 33 dostępny jest tylko od progu pasa do drogi kołowania Juliett - jak było w sobotę)
- w przypadku lotu VFR, przestudiować układ tras dolotowych VFR do Okęcia, lokalizację punktów VFR i być przygotowanym na to, że ze względu na przylot albo odlot któregoś z mniejszych samolotów komunikacyjnych dostaniemy polecenie oczekiwania w którymś z punktow
- w przypadku lotu IFR, lub zgodnego z procedurami lotniska EPWA, zapoznać się z AKTUALNYMI kartami podejścia
Pamiętajmy, taka okazja szybko się nie powtórzy...



Komentarze