Przejdź do treści
Źródło artykułu

Osłona transportu morskiego

Pozorowanie zagrożeń asymetrycznych oraz rozpoznanie szlaków żeglugowych to zadania zrealizowane przez lotnictwo Marynarki Wojennej podczas współpracy z Okrętową Grupą Zadaniową (OGZ). Wczoraj udział w ćwiczeniach osłony strategicznego transportu morskiego zakończyły załogi śmigłowców pokładowych SH-2G oraz samolotów patrolowo – rozpoznawczych Bryza.

Zadaniem samolotów patrolowo – rozpoznawczych Bryza z 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach było pozorowanie naruszenia powietrznej strefy bezpieczeństwa okrętów wykonujących zadania osłony strategicznego transportu morskiego. Załogi Bryz zabezpieczyły również strzelanie artyleryjskie okrętów oraz bojowe szkolenie pododdziałów przeciwlotniczych Marynarki Wojennej na poligonie w Ustce wykonując zrzut bomb SAB-100MN-E imitujących cele powietrzne.

Równocześnie personel klucza śmigłowców pokładowych SH-2G z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach realizował loty z pokładu fregaty rakietowej ORP „Gen. K. Pułaski”, doskonaląc procedury współpracy z okrętem podczas wykonywania operacji startów i lądowań. Wczoraj załoga śmigłowca SH-2G wykonywała zadanie rozpoznania jednostek nawodnych w wyznaczonym akwenie na rzecz okrętów prowadzących operację osłony szlaków żeglugowych.

Okrętową Grupę Zadaniową sformował trzon sił Marynarki Wojennej, posiadających możliwości zapewnienia osłony transportu morskiego: fregaty rakietowe ORP „Gen. K. Pułaski” i ORP „Gen. T. Kościuszko”, korweta ORP „Kaszub” oraz okręty rakietowe ORP „Orkan” i ORP „Piorun”. Powyższe siły uzupełniały niszczyciele min: ORP „Mewa”, ORP „Czajka” oraz ORP „Flaming”, między innymi z zadaniem zapewnienia obrony i osłony transportu przed zagrożeniem minowym. Działania sił głównych zabezpieczał zbiornikowiec ORP „Bałtyk” oraz okręt ratowniczy ORP „Zbyszko”.

Więcej zdjęć na stronie Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony