Przejdź do treści
De Havilland Canada DHC-2 Beaver w locie nad wodą (fot. avweb.com)
Źródło artykułu

Wiodący partnerzy Solar Impulse z Electric Seaplane Venture

Harbour Air nawiązał współpracę z producentem akumulatorów H55 w celu uzyskania certyfikatu De Havilland Beaver z napędem elektrycznym w zakresie wykonywania regularnych usług pasażerskich.

Linia lotnicza, która obsługuje dziesiątki połączeń wodnosamolotami na zachodnim wybrzeżu Kanady, pod koniec 2019 roku latała prototypową wersją Beavera z silnikiem magniX. W planach jest STC silnik i modułowe zestawy akumulatorów produkowane przez H55.

„Uważam, że H55 jest wiodącą firmą w dziedzinie akumulatorów lotniczych” – mówi Greg McDougall, prezes Harbor Air. „Zawiązanie współpracy w ramach rozwoju ePlane oznacza, że ​​będziemy w stanie przewodzić globalnej inicjatywie lotnictwa elektrycznego”.

Linia lotnicza latała na elektrycznym Beaverze, analizując parametry jego lotu, a H55 ma pomóc dopracować projekt i zmaksymalizować jego wydajność. Celem jest konwersja całej floty Harbour Air na energię elektryczną. Wydajne akumulatory H55 zmniejszą wagę konwersji i zwiększą wydajność samolotów.

Założyciel Solar Impulse, André Borschberg, powiedział, że do współpracy skłonił go pionierski duch i zaangażowanie projektu w ochronę środowiska.

„Wszyscy rozumiemy, że droga do lotnictwa elektrycznego jest skomplikowana. Ale jednocześnie łącząc siły, nasze połączone doświadczenie doprowadzi do szybszej certyfikacji” – powiedział Borschberg. „A to z kolei zapewni szybki i bezpieczny sposób dotarcia na rynek i spopularyzowania lotnictwa elektrycznego”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony