Przejdź do treści
Terrafugia
Źródło artykułu

Raport z postępów prac nad projektami Terrafugia i Vahana

Dwa bardzo odmienne projekty „latających samochodów” doniosły ostatnio o znacznych postępach w pracach.

Terrafugia, która pracowała nad certyfikacją "drogowego samolotu" ze składanymi skrzydłami zgodnie z zasadami LSA, potwierdziła, że została przejęta i stała się w pełni własnością filii Zhejiang Geely Holding Group, chińskiego konglomeratu, który również jest właścicielem producenta samochodów Volvo

"Zhejiang Geely zobowiązuje się do spełnienia marzenia o lataniu samochodem", wynika z oświadczenia zamieszczonego na stronie internetowej Terrafugii. Grupa planuje rozszerzyć możliwości Terrafugii w zakresie badań i rozwoju zarówno w USA, jak i w Chinach. "To przejęcie jest dla nas wszystkich bardzo ekscytujące. W końcu mamy zasoby potrzebne do sfinalizowania projektu" – powiedział Carl Dietrich.

Terrafugia już potroiła liczbę swoich amerykańskich inżynierów z 30 do prawie 100, podała firma. Terrafugia poinformowała również, że ma nadzieję na dostarczenie pierwszego latającego samochodu w 2019 roku i dalszy rozwój TF-X VTOL, który zadebiutuje około 2023 roku.

Również w tym tygodniu nastąpił przełom w obozie Vahana, projekcie Airbusa. Konstruktorzy poinformowali, że przenieśli swoje pełnowymiarowe prototypy elektrycznych samolotów VTOL z Doliny Krzemowej do Oregonu, aby przygotować się do testów w locie. Zespół ukończył także budowę mobilnego centrum dowodzenia. Model w mniejszej skali już wykonał loty próbne i zakończył kilka prób autonomicznych startów i lądowań. Firma twierdzi, że planuje rozpocząć testy pełnowymiarowego samolotu jeszcze w tym roku.

Projekt Vahana, ogłoszony przez Airbusa w ubiegłym roku, jest częścią programu firmy o nazwie Urban Air Mobility, który obejmuje również opracowanie autonomicznych wieloosobowych statków powietrznych mających zapewnić komunikację w rozległych skupiskach miejskich. Vahana został opisany w mediach jako "latający samochód", ale rysunki prototypu wskazują, że zamiast kół ma płozy, podwójny ogon oraz śmigła o różnej średnicy zamontowane z przodu i z tyłu kadłuba.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony