Piper zerwał współpracę z Czech Sport Aircraft
12 stycznia, firma Piper Aircraft poinformowała, iż w związku z „różnicami w filozofii biznesu”, rozwiązała umowę o współpracy ze spółką Czech Sport Aircraft (CSA). Porozumienie, które zostało zawarte niespełna rok wcześniej, zobowiązywało producenta do dystrybuowania czeskiego samolotu PiperSport, na terenie Stanów Zjednoczonych.
Zgodnie z zapisami w kontrakcie, Piper firmował marką PiperSport czeskiej wersji lekki samolot sportowy SportCruiser i dodatkowo stworzył sieć dystrybutorów, mających wprowadzić maszynę na rynek USA. Okazało się jednak, że długofalowe interesy spółki mają większą szansę powodzenia bez powiązania z CSA. „Rozwiązanie umowy nie miało nic wspólnego z samym samolotem. Statki powietrzne, które rozprowadzaliśmy były bez zarzutu", stwierdził przedstawiciel Pipera.
„Jako, że firma zbudowała sieć dystrybutorów, stało się jasne, że kluczowe siły Pipera i CSA były niedopasowane", dodał. W informacji prasowej, firma Piper stwierdziła, iż rozumie, że konsekwencje tej decyzji mogą być odczuwalne w segmencie LSA, ale dodała, że realizuje swoją podstawową filozofię "wykonania głównych programów samolotów, w których oferuje największą wartość dla klientów". W tym celu, Piper zaangażował się w program biznesowego odrzutowca PiperJet Altaire i czyni kroki ku poprawie swojej globalnej sieci dystrybutorów i serwisów.
Zgodnie z zapisami w kontrakcie, Piper firmował marką PiperSport czeskiej wersji lekki samolot sportowy SportCruiser i dodatkowo stworzył sieć dystrybutorów, mających wprowadzić maszynę na rynek USA. Okazało się jednak, że długofalowe interesy spółki mają większą szansę powodzenia bez powiązania z CSA. „Rozwiązanie umowy nie miało nic wspólnego z samym samolotem. Statki powietrzne, które rozprowadzaliśmy były bez zarzutu", stwierdził przedstawiciel Pipera.
„Jako, że firma zbudowała sieć dystrybutorów, stało się jasne, że kluczowe siły Pipera i CSA były niedopasowane", dodał. W informacji prasowej, firma Piper stwierdziła, iż rozumie, że konsekwencje tej decyzji mogą być odczuwalne w segmencie LSA, ale dodała, że realizuje swoją podstawową filozofię "wykonania głównych programów samolotów, w których oferuje największą wartość dla klientów". W tym celu, Piper zaangażował się w program biznesowego odrzutowca PiperJet Altaire i czyni kroki ku poprawie swojej globalnej sieci dystrybutorów i serwisów.



Źródło artykułu
Komentarze