Przejdź do treści
Zmodernizowana wersja Cessny Citation Sovereign
Źródło artykułu

Pierwszy lot produkcyjnej Cessny Citation Sovereign

Koncern Cessna poinformował, iż pod koniec kwietnia miał miejsce pierwszy lot produkcyjnej wersji odrzutowca biznesowego Cessna Citation Sovereign. Podczas 2h30min lotu wykonanego z lotniska Mid-Continent w Wichita, w stanie Kansas, za sterami samolotu zasiadał pilot testowy Matt Freund, którego zadaniem było przetestowanie auto przepustnic, autopilota, pracy jednostek napędowych oraz wykonanie podejść według przyrządów. Lot, który Freund opisał jako "wyjątkowy", nastąpił po 1300 godzinach testów w powietrzu wykonanych na trzech prototypach Sovereign.

Ten średniej wielkości odrzutowiec biznesowy będzie wyposażony w awionikę Garmin G5000 i zmodernizowane silniki Pratt & Whitney PW306. Według wstępnych założeń, pierwsze dostawy samolotu mają być realizowane w trzecim kwartale br. W ostatnim czasie Cessna dostarczyła do jednego ze swoich klientów starszy model Sovereign i teraz wstrzymuje jego dostawy na trzy miesiące, aż do momentu w którym będzie gotowa zmodernizowana wersja (po 1 lipca br.).

Cessna Citation Sovereign została zaprezentowana w 2004 r., a obecnie model ten został wyposażony w nowe technologie, co jest częścią działań mających pomóc w utrzymaniu pozycji na rynku. Jest to związane również z faktem, iż w ciągu tego roku, spółka Embraer planuje wprowadzić do eksploatacji posiadający system fly-by-wire model Legacy 500, a Bombardier pierwszego w pełni kompozytowego Learjeta 85. Tymczasem kwestia rozwoju biznes jeta Hawker 850XP jest nierostrzygnięta po tym, jak amerykańska spółka spowolniła jego rozwój i nadal szuka nabywcy na świadectwo typu.

Oprócz nowej awioniki i funkcji silnika, cechy zmodernizowanego Sovereign obejmują możliwość wykonywania lotów o długości do 5556 km (o 280 km dłuższych niż do tej pory). Natomiast mocniejsze silniki pozwalają wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 848 km/h i zapewniają możliwość osiągania FL450.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony