NTSB prowadzi badania bezpieczeństwa samodzielnie budowanych konstrukcji
Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) poinformowała o zakończeniu badań dotyczących bezpieczeństwa samodzielnie budowanych eksperymentalnych konstrukcji lotniczych (Experimental Amateur Built - E-AB). „Wyniki badań mają zapewnić ich konstruktorom informacje o przyczynach wypadków, które mogą być realną i natychmiastową pomocą w momencie, gdy będą użytkowali konstrukcje tego typu", powiedziała Przewodnicząca NTSB, Deborah Hersman.
Zespół NTSB przeprowadził szczegółowe badania 222 incydentów samolotów eksperymentalnych, które miały miejsce w 2011 roku. Ponad połowa wypadków związanych ze statkami powietrznymi E-AB wydarzyła się wśród maszyn, które zostały zakupione jako używane. Na ankietę Stowarzyszenia Lotnictwa Eksperymentalnego (EAA) odpowiedziało ponad 5000 właścicieli i budowniczych konstrukcji eksperymentalnych. "Zaangażowanie ze strony EAA i społeczności E-AB było ogromne", wyjaśniała Hersman.
"Badanie to będzie pierwszym, które pozwoli zgłębić kwestię budowy i późniejszej eksploatacji konstrukcji tego typu i dzięki temu zapewni ich właścicielom i użytkownikom bezcenne informacje", powiedział Joseph Kolly, dyrektor Biura ds. Badań i Inżynierii NTSB. Samoloty E-AB obejmują prawie 15 procent floty amerykańskiego lotnictwa ogólnego, ale statystycznie w tej grupie zdarza się więcej wypadków niż w innych porównywalnych segmentach GA", ogłosiła NTSB. Rada ma nadzieję, że badania pozwolą zidentyfikować zagrożenia specyficzne dla tego segmentu i wpłyną na poprawę jego bezpieczeństwa. Badania mają zostać zakończone w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Komentarze