Nowe śmigła dla linii samolotów King Air
Firmy Raisbeck i Hartzell zaprezentowały wspólnie nowe czterołopatowe śmigło o zmiennym skoku przeznaczone dla linii samolotów King Air 200. Śmigło posiada zwiększoną średnicę w porównaniu do modelu B200 poprzednio oferowanego przez spółkę Raisbeck.
Zastosowane rozwiązania sprawiają, iż samoloty wyposażone w nowe śmigła posiadają zwiększoną wydajność przy niskich prędkościach i mogą operować z lotnisk, których pas startowy posiada jedynie 350 m. Przedstawiciel firmy dodał, iż zastosowana konstrukcja łopat zapewnia także lepsze osiągi na większych prędkościach oraz generuje mniejszy poziom hałasu w kokpicie i kabinie, niż wcześniej oferowane podzespoły. Cena pary nowych śmigieł została skalkulowana na poziomie 83,4 tys. dolarów, a pierwsze ich dostawy będą realizowane w marcu bieżącego roku.
Łopaty śmigła są aluminiowe, podobnie jak piasty, dzięki czemu jego ciężar i koszty obsługi zostały zredukowane do minimum. Czas przeglądu podzespołu został określony na 4 tys. godzin pracy lub 6 lat od momentu zakupu. Firmy poinformowały, iż projekt rozwijały wspólnie od trzech lat.
Komentarze