Francuscy piloci wojskowi będą się szkolili na samolotach Cirrus SR20/22

Cirrus SR22

Jak poinformowała firma Cirrus, część procesu szkolenia pilotów Francuskich Sił Powietrznych i Francuskiej Marynarki Wojennej będzie się odbywała na samolotach Cirrus SR20 i SR22.

Umowa została zawarta z firmą Cassidian Aviation Training Services (CATS), którą francuska Air Force Flight School wybrała jako zewnętrznego dostawcę niektórych szkoleń. CATS będzie wykorzystywała co najmniej 23 samoloty Cirrus zbazowane w różnych francuskich jednostkach wojskowych. Trzynaście egzemplarzy modelu SR20 będzie wykorzystywane do szkolenia pilotów, siedem SR22 będzie przeznaczone do szkolenia w ramach navigating officers arm systems (NOSA), a kolejne trzy SR20 będą użytkowane przez studentów sił powietrznych francuskiej marynarki wojennej. Pierwszy samolot wyposażony w specjalistyczny osprzęt został już dostarczony, a kolejne mają zostać przekazane do końca bieżącego roku.

Sama transakcja jest przeprowadzona przez spółkę Cirrus France. Według Laurenta Blattner, prezesa CATS, "Cirrusy SR20 i SR22 są najwłaściwszymi samolotami spełniającymi bieżące potrzeby francuskiej armii, a także najbardziej wszechstronnymi na przyszłość". Każdy z tych samolotów będzie wyposażony w spadochronowy system ratunkowy Cirrus Airframe Parachute, system pasów bezpieczeństwa z poduszkami powietrznymi oraz pakiet awioniki firmy Garmin. Wyposażenie dodatkowe, które będzie montowane we wszystkich zamówionych statkach powietrznych obejmuje G-Meter oraz radiostację UHF. Samoloty Cirrus dołączą do floty 18 konstrukcji Grob 120s i 35 TB30 Epsilon obsługiwanych obecnie przez CATS.

Źródło: AVweb
comments powered by Disqus